Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7155
Title: | Диалог как феномен гуманистического подхода к образовательному взаимодействию |
Authors: | Петренко, М.А. |
Keywords: | категории диалога диалог педагогическая наука дилогические принципы pedagogical science dialogue dialogic principles dialogue category |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 5(155) - Донецьк, ДонНТУ, 2009. |
Abstract: | Исследование проблемы диалога в современном образовании развертывается в данной статье с позиций нового понимания особенностей развития современной педагогической науки. Автор обосновывает утверждение, что именно дилогические принципы формируют субъекта постнеклассического познания. Тема диалога как теоретической категории и как категории собственно жизненной разрабатывается с позиций личностно ориентированной педагогики. В даннои контексте автором предложены универсальные характеристики категории диалога, отражающие тенденцию к гуманизации образовательного процесса в высшей школе |
Description: | The research of the dialogue issue in modern education is being displayed in the article from the point of new understanding of the peculiarities of modern pedagogical science. The author substantiates the assertion that the very dialogic principles from the subject of post-non-classical cognition. The theme of dialogue as a theoretical category and as live category so far is being developed from the position of person-related pedagogics. In such a context those universal characteristics of the dialogue category are suggested by the author, which reflect the tendency for humanization of the higher educational process |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/7155 |
Appears in Collections: | Випуск 5(155) - 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
петренко.pdf | 196,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.