Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/31310
Title: | ВИЩА ШКОЛА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТІВ У СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ |
Other Titles: | Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук |
Authors: | Кречетова, Віра Альбертівна |
Keywords: | Кречетова Віра вища школа громадянська ідентичніть авторська модель формування громадянської ідентичності студентство формування громадянської ідентичності ідентичність identity civic identity higher school civic identity formation students author’s model of students civic identity forming processes |
Issue Date: | 28-Dec-2018 |
Publisher: | Класичний приватний унІверситет |
Citation: | Інтегруючим компонентом соціально-політичної єдності будь-якої країни є громадянська ідентичність |
Abstract: | Thesis for a PhD degree in sociological sciences in specialty 22.00.04 – Special and Branch Sociology. Analyses of theory and methodology principles of research regarding civic identity demonstrated how interdisciplinary views on the nature of such phenomena as identification and identity could be. Using the active approach, a model of gaining identity in higher education facility is proposed, which includes the outline of system levels. Analyses of civic identity benefits and disadvantages allowed for an author’s definition of that phenomenon: awareness of the formally fixed affiliation of an individual to the community of citizens of a certain state that has substantial importance for him, and also determines his actual or potential civil practices. |
Description: | Дисертацією є рукопис. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/31310 |
Appears in Collections: | Кандидатські/PhD дисертації Наукові праці викладачів кафедри Історії та права |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Krechetova_diss.pdf | Qualification research paper, manuscript copyright. | 2,05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.