Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/28049
Назва: ОПТИМАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ТРАФІКОМ В ГІБРИДНИХ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ МЕРЕЖАХ
Інші назви: Оптимальное управление трафиком в гибридных телекоммуникационных сетях.
Optimal traffic control in the hybrid telecommunication networks.
Автори: Д.О. Жуковська, D.A. Zhukovskaya
В.Я. Воропаєва, V.Y. Voropaeva
Ключові слова: гібридна мережа
network
супутник
satellite
трафік
traffic
модель
model
алгоритм
algorithm
управління
management
черга
queue
пріоритет
priority
Дата публікації: тра-2015
Видавництво: Донецький національний технічний університет
Бібліографічний опис: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (28). - Красноармійськ, ДонНТУ, 2015.
Серія/номер: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (28). - Красноармійськ, ДонНТУ, 2015. - C. 105-112.;
Короткий огляд (реферат): В роботі проведений аналіз та узагальнення характеристик гібридних телекомунікаційних мереж; розроблено алгоритм обробки пріоритетних черг з урахуванням факторів впливу методів управління смугою пропускання, методів визначення розмірів буфера пам'яті, методу оцінки сумарної затримки; розроблено та реалізовано в середовищі моделювання GPSS World імітаційну модель передачі інформації по гібридній телекомунікаційній мережі з використанням алгоритму пріоритетних черг. Сферою застосування є використання отриманих експериментальних даних для створення складних алгоритмів управління чергами в гібридних телекомунікаційних мережах.
Опис: Most modern routers have built–in organization priority queues, which enable them to serve in the first place certain types of traffic. Priority queues method is most often used to provide temporary guarantees for delay– sensitive applications. For transmitting audio and video with high quality it is necessary to ensure low delay and low jitter effect. This is difficult in networks without significant overhead to reserve buffer space routers and without the implementation of complex algorithms for processing queues. This work is devoted to the analysis of two hybrid telecommunication networks, namely a hybrid satellite communication system with the very small aperture terminal (VSAT) and hybrid fibercoaxial network (HFC). The schemes are considered for constructing data networks to transmit high, medium and low priority traffic. In the hybrid telecommunications network using different technologies the percentage of lost packets is a large part of the total data traffic as the equipment is not capable to handle all packages. Therefore, it is necessary each time a packet is received to make a choice whether to accept it on processing or remove from the queue. To implement this choice each packet must have one or more criteria, on which the choice will be carried out. Also it is necessary to take into consideration technical possibility of the switching equipment, i.e. routers and switchboards of 2 and 3 levels as performance of processing of the traffic depends on it. We developed a model for the processing algorithm based on priority queues for hybrid telecommunications networks taking into account the factors influencing the methods of bandwidth management, the methods for determining the size of the memory buffer, the method estimating the total delay. The paper describes how to select a means of implementing the program model and simulation environment, experiment planning, development and tuning of model algorithm processing priority queues. Experiments were carried out using simulation GPSS World.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/28049
ISSN: 2075-4272
Розташовується у зібраннях:Випуск 1(28)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Npdntu_ota_2015_1_15.pdf210,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.