Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27176
Title: Підвищення безпеки руху врахуванням кінематичних характеристик пішохідного руху в трьохфазному світлофорному регулюванні
Other Titles: Повышение безопасности движения учетом кинематических характеристик пешеходного движения в трехфазном светофорном регулировании
Traffic Safety Improving Considering the Pedestrian Traffic Kinematic Characteristics in Three Phase Traffic Light Control
Authors: Дудніков, Олександр Миколаєвич
Дудников, Александр Николаевич
Dudnikov, A. N.
Пархоменко, Кристина Олександрівна
Пархоменко, Кристина Александровна
Parkhomenko, K. A.
Keywords: ПЕРЕХРЕСТЯ ДОРІГ
РУХ ПІШОХІДНИЙ
РЕГУЛЮВАННЯ СВІТЛОФОРНЕ
ФАЗА РЕГУЛЮВАННЯ
ПЕРЕКРЕСТКИ ДОРОГ
ДВИЖЕНИЕ ПЕШЕХОДНОЕ
РЕГУЛИРОВАНИЕ СВЕТОФОРНОЕ
ФАЗА РЕГУЛИРОВАНИЯ
ROAD INTERSECTIONS
PEDESTRIAN TRAFFIC
TRAFFIC LIGHT CONTROL
CONTROL PHASE
Issue Date: 22-Jun-2013
Publisher: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Citation: Дудніков О. М. Підвищення безпеки руху врахуванням кінематичних характеристик пішохідного руху в трьохфазному світлофорному регулюванні / О. М. Дудніков, К. О. Пархоменко / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 146-157.
Abstract: Сформульовано теоретичні основи організації пішохідного руху за його кінематичними характеристиками в трьохфазному світлофорному регулюванні на міських пересіченнях на одному рівні з пішохідною фазою, а також сформульовано поняття потоку насичення пішохідного руху через пішохідний перехід визначеної ширини. Синтезовано відповідну розрахункову методику параметрів пішохідної фази та експериментально перевірено.
Description: The scientific problem of traffic safety improving at at-grade intersections with traffic light control is under consideration. The present day statistic data on traffic collisions at at-grade intersections shows the significant reduction of collisions number after traffic light control introducing. The detailed study of the questions about traffic safety improving by means of traffic light control has shown the discrepancy of conflict points exclusion level within the intersection area and passage safety increase of remained points with the traffic collision rate decrease, i. e. there are aspects decreasing traffic safety at intersections with traffic light control introducing. The carried out analysis of the existing three phase traffic light control with the pedestrian phase arrangement technique has shown its significant disadvantages especially in the sphere of the corresponding pedestrian traffic kinematics consideration. Pedestrian traffic kinematic characteristics consideration within the pedestrian phase design, taking into account the pedestrian crossing saturation flow is suggested and the design dependences for pedestrian phase intermediate tact are generated in this work. The theoretical study results have been combined into the design technique for pedestrian phase parameters specification. The technique has been experimentally proved.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27176
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:Публікації кафедри "Транспортні технології"
№2 (2012-15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дудников,Пархменко.pdf1,7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.