Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27127
Title: Методика визначення функції передачі коливної енергії в конструкцію двигуна від механізму газорозподілення
Other Titles: Методика определения функции передачи колебательной энергии в конструкцию двигателя от механизма газораспределения
Methodology of Function Determining of Oscillatory Energy Transmission to Engine Structure from Valve Timing Gear
Authors: Судак, Федір Маркович
Судак, Федор Маркович
Sudak, F. M.
Вороніна, Інна Федорівна
Воронина, Инна Федоровна
Voronina, І. F.
Ткаченко, Олександр Олександрович
Ткаченко, Александр Александрович
Tkachenko, A. A.
Keywords: ШУМ
КОЛИВАННЯ
КОНСТРУКЦІЯ
ДЖЕРЕЛО ВИПРОМІНЮВАННЯ
ГАЗОРОЗПОДІЛЬНИЙ МЕХАНІЗМ
ШУМОУТВОРЕННЯ
ДВИГУН
ЕНЕРГІЯ
ШУМ,
КОЛЕБАНИЯ
КОНСТРУКЦИЯ
ИСТОЧНИК ИЗЛУЧЕНИЯ
ГАЗОРАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ МЕХАНИЗМ
ШУМООБРАЗОВАНИЕ
ДВИГАТЕЛЬ
ЭНЕРГИЯ
NOISE
OSCILLATIONS, DESIGN / STRUCTURE
EMISSION SOURCE
VALVE TIMING GEAR
NOISE EMISSION
ENGINE
ENERGY
Issue Date: 22-Jun-2013
Publisher: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Citation: Судак Ф. М.Методика визначення функції передачі коливної енергії в конструкцію двигуна від механізму газорозподілення / Ф. М. Судак, І. Ф. Вороніна, О. О. Ткаченко / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 125-129.
Abstract: Транспортні засоби з низьким рівнем шуму – це вимога часу. Випромінювання звукових коливань у значній мірі залежить не лише від силового фактора, що визиває коливання, але й від самої конструкції об’єкта, яка передає звукову енергію на зовнішню поверхню. Викладено методику визначення функції й передачі звукової енергії.
Description: The motor vehicle with low noise level is a call of the times. Acoustic vibration emission largerly depends not only on power factor which causes oscillation but on the object structure as well which transfer acoustic energy outside. The optimization (in terms of the lowest rate of acoustic emission) of the engine design can be a transfer function of its structure which corresponds to frequency dependence ratio of acoustic pressure in the given space point to power factor caused oscillation. The acoustic emission comes from the outer surface of the engine oscillating while in operation and is an intermediate element in acoustic energy transfer from power factor to air space. To low noise level of automobile and its engine there is a need to evaluate the structural capability of internal combustion engine to transfer or to absorb the elastic acoustic waves. We need the overall vibroacoustic properties evaluation of existing engines and those being made for their design improvement. Such an evaluation is possible if there are characteristics of systems mechanical oscillation structure and acoustic radiators which allow getting the information about frequency bands where the main part of acoustic energy is concentrated.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27127
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:Публікації кафедри "Автомобільний транспорт"
№2 (2012-15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Судак,Воронина, Ткаченко.pdf829,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.