Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27031
Title: Формалізація зміни площі конфліктних областей регульованого перехрестя з урахуванням змін інтенсивності взаємодії транспортних потоків
Other Titles: Формализация изменения площади конфликтных областей регулируемого перекрестка с учетом изменений интенсивности взаимодействия транспортных потоков
Change Formalization of Territory of Signaled Crossing Conflict Areas Including Intensity Changes of Traffic Flows Interactive Process
Authors: Дудніков, Олександр Миколаєвич
Дудников, Александр Николаевич
Dudnikov, A. N.
Меженков, Артем Володимирович
Меженков, Артем Владимирович
Mezhenkov, A. V.
Keywords: ПЕРЕХРЕСТЯ ДОРІГ
ПОТІК ТРАНСПОРТНИЙ
РЕГУЛЮВАННЯ СВІТЛОФОРНЕ
ФАЗА РЕГУЛЮВАННЯ
ПЕРЕКРЕСТОК ДОРОГ
ПОТОК ТРАНСПОРТНЫЙ
РЕГУЛИРОВАНИЕ СВЕТОФОРНОЕ
ФАЗА РЕГУЛИРОВАНИЯ
CROSSROADS
TRAFFIC FLOW
SIGNAL CONTROL
PHASE CONTROL
Issue Date: 22-Jun-2013
Citation: Дудніков О. М. Формалізація зміни площі конфліктних областей регульованого перехрестя з урахуванням змін інтенсивності взаємодії транспортних потоків / О. М. Дудніков, А. В. Меженков / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 96-105.
Abstract: Розглянуто наукову проблему підвищення безпеки руху на пересіченнях доріг на одному рівні зі світлофорним регулюванням, у межах якої вирішується задача підвищення безпеки руху на вказаних перехрестях шляхом зменшення інтенсивності взаємодії транспортних потоків на площі та підходах до перехрестя. Розроблено теоретичні основи розкриття зміни інтенсивності взаємодії транспортних потоків характеристиками конфліктної площі в межах підходів та площі перехрестя з метою подальшого зменшення вказаної інтенсивності взаємодії із застосуванням мікроскопічного підходу до аналізу транспортних потоків.
Description: The problem of improving safety of traffic on crossroads at one level with signal control is observed. The traffic segregation in time provides a significant decrease of the quantity of conflict areas, but there is an insignificant decrease of the accidents rate. Due to the fact that the signal control decreases the intensity of the interactive process of traffic flows on the crossroad, the improper decrease of accident rate qualitative indicators is the result of the occurrence of other accident rates because of the occurrence of the complementary interactive processes of traffic flows at the crossroad approaches and territory. The analysis of transport vehicles conflict interactive processes territory area changes at the crossroad approaches and territory on the intensity of the interactive process of the traffic flows in signal control phases is made. The conflict areas are found out to have a variable nature of their existence during the day. It is suggested to fix the spatiotemporal parameter of the conflict area of the crossroad with signal control at one level. Due to the parameter we can take into account the conflict areas territories and relevant parts of time of their existence during the day by way of sign of the time of the day on two periods: set of traffic lights performance, and its staying during the yellow light blinking or disconnected mode, and the sign of the time of the set of traffic lights performance in time of working off of certain phases control.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27031
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:№2 (2012-15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дудников А. Н., Меженков А. В..pdf1,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.