Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27030
Title: Оцінка поточної безпеки руху на перехрестях на одному рівні при розосередженому розташуванні конфліктних точок
Other Titles: Оценка текущей безопасности движения на перекрестках на одном уровне при рассредоточенном расположении конфликтных точек
Current Road Safety Evaluation on Level Crossing at Distributed Disposition of Conflict points
Authors: Лапутин, Роман Олександрович
Лапутин, Роман Александрович
Laputin, R. A.
Keywords: ПЕРЕХРЕСТЯ
ЗАСІБ ТРАНСПОРТНИЙ
ТОЧКА КОНФЛІКТНА
БЕЗПЕКА РУХУ
ПЕРЕКРЕСТОК
СРЕДСТВО ТРАНСПОРТНОЕ
ТОЧКА КОНФЛИКТНАЯ
БЕЗОПАСНОСТЬ ДВИЖЕНИЯ
CROSSING
TRANSPORT VEHICLE
CONFLICT POINT
ROAD SAFETY
Issue Date: 22-Jun-2013
Publisher: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Citation: Лапутин Р. О. Оцінка поточної безпеки руху на перехрестях на одному рівні при розосередженому розташуванні конфліктних точок / Р. О. Лапутин / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 86-95.
Abstract: Розглянуто наукову задачу оцінки та підвищення поточної безпеки руху на нерегульованих перехрестях на одному рівні при розосередженому розташуванні конфліктних точок. Розроблено теоретичні основи оцінки поточної безпеки руху на площі та підходах нерегульованого перехрестя за відповідними кількісними характеристиками.
Description: The modern methods of the traffic management such as non-controlled crossing renewal to self-controlled and signal control introduction make it possible to bring down the quantity of the traffic accidents correspondingly to 17 % and 30 %. Therefore, the use of the mentioned methods do not solve completely the matter on road safety im-proving on level crossings because of the fact that they are not designed for traffic situation variability in time, which relates to nonstationarity of traffic flows. It follows that the valuation methods and the flow of traffic safety improving on level crossings using the operating control of traffic flows is an inevitable necessity. The scientific valuation problem and the current road safety improving on the non-controlled level crossings at distributed disposition of conflict points are considered in the work. The theory of valuation of current road safety on the areas and approaches of the indicated crossing is worked out. The relevant quantitative characteristics of the current road safety on the approaches and area of the unsupervised crossing at distributed disposition of conflict points are formulated and formalized.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27030
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:№2 (2012-15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лапутин Р. А..pdf1,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.