Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23789
Title: | ВИКОРИСТАННЯ ЕКСПЕРТНИХ СИСТЕМ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ |
Other Titles: | Использование экспертных систем в процессе обучения Usage of expert systems in teaching |
Authors: | КУШНІРЕНКО, О. М. Кушниренко, Е.Н. Kushnirenko, Y.N. |
Keywords: | artificial intelligence expert systems expert learning systems individualization activity approach consecutive strictly defined (linear) teaching nonlinear (inconsecutive) individual-based teaching искусственный интеллект экспертные системы экспертные обучающие системы индивидуализация деятельностный подход последовательное, строго определённое (линейное) обучение нелинейное (непоследовательное) индивидуально-ориентированное обучение експертні навчальні системи штучний інтелект експертні системи індивідуалізація діяльністний підхід послідовне, чітко визначене (лінійне) навчання нелінійне (непослідовне) індивідуально-орієнтоване навчання |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 8 - Донецьк, ДонНТУ, 2010 |
Abstract: | У статті розглядається одна з форм комп’ютерного навчання, що створена на базі використання елементів систем штучного інтелекту, а саме експертні навчальні системи; їх застосування у навчанні у вищих навчальних закладах; інтенсифікація навчального процесу. |
Description: | The article deals with one form of computer-assisted learning, created on the basis of elements of artificial intelligence systems, namely, expert learning systems, their use in teaching in higher education; the intensification of educational process. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23789 |
Appears in Collections: | Випуск 8 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kushnirenko.pdf | 113,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.