Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23712
Title: ЛОГІКО-АЛГОРИТМІЧНИЙ ПІДХІД ОРГАНІЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ УЯВЛЕНЬ ПРО “ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ"
Other Titles: Логико-алгоритмический подход организации математической деятельности студентов в процессе обучения дошкольников представлениям о «геометрических преобразованиях»
Logical and algorithm approach in organization of mathematical activity of students in the process of teaching preschool children ‘geometrical transformations’
Authors: ГАЙДАРЖИЙСЬКА, Л.П.
Гайдаржийская, Л.П.
Gaydarzhiyskaya, L.P.
Keywords: logical and algorithm approach
elementary mathematical ideas
mathematical activity of student
логико-алгоритмический подход
элементарные математические представления
математическая деятельность студента
логіко-алгоритмічний підхід
елементарні математичні уявлення
математична діяльність студента
Issue Date: 2010
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 7 - Донецьк, ДонНТУ, 2010
Abstract: У статті аналізуються особливості логіко-алгоритмічного підходу до організації математичної діяльності студентів дошкільних факультетів щодо розвитку в дітей математичних уявлень про геометричні перетворення. Розкриті резервні можливості формування елементарних математичних уявлень у дошкільників.
Description: In the article the peculiarities of logical and algorithm approach to organization of preschool faculties students’ mathematical activity in relation with development of children’s mathematical ideas of geometrical transformations are analysed. The reserve possibilities of forming elementary mathematical ideas of preschool children are revealed.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23712
Appears in Collections:Випуск 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gajdagirska.pdf84,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.