Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/22595
Title: | МЕТОД ОРГАНІЗАЦІЇ СТРУКТУРИ ТРАНСПОРТНОЇ МЕРЕЖІ |
Other Titles: | Method of Transport Network Structure Organization Метод организации структуры транспортной сети |
Authors: | Шебанова, Л.О. Турупалов, В.В. Shebanovа, L.О. Turupalov, V.V. Шебанова, Л.А. |
Keywords: | транспортная телекоммуникационная сеть структура сети кольцо узел ребро transport telecommunications network structure of network ring node link транспортна телекомунікаційна мережа структура мережі кільце вузол ребро |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (24). - Донецьк, ДонНТУ, 2013. С - 184-189 |
Abstract: | В статті був запропонований метод, що дозволяє на етапі планування або модернізації транспортної мережі сформувати множину варіантів структур, з яких, згодом, буде обрана одна оптимальна. Більш раціональна з неідентичних варіантів структур транспортної мережі визначається на основі критерію оптимальності. Отримана оптимальна (удосконалена) структура транспортної телекомунікаційної мережі залежить від початкової (базової) структури мережі, процедур зміни структури й послідовності їх проведення. |
Description: | Today transport telecommunication networks formation is connected with the choice of arrangement of nodes and communications between them, which is often carried out based on decisions-making by planning engineers. It is connected with numerous experiments and researches, which are conducted on the existing equipment of the network. As a result it significantly increases laboriousness and cost of network expansion or modernization process. There are some universal and specialized programming languages and software for imitation modeling, which are used for modeling, planing and optimization of information networks. However, the use of the above software does not allow considering a lot of features. These problems solution on a practical level will significantly reduce the labour and financial costs of introducing transport networks segments, and will give the possibility to upgrade the existing networks and implement new ones. The paper provides a method that allows forming a variety of structures at the stage of transport network planning and upgrading. Then the optimal structure is to be chosen. The most effective variants of non-identical structures of transport network are identified on the basis of optimality criterion. The optimal(improved) structure of the transport telecommunication network depends on the primary network structure, procedures of changes in the structure and their sequence. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/22595 |
ISSN: | 2075-4272 |
Appears in Collections: | Випуск 1 (24)'2013 Наукові праці співробітників кафедри Автоматики і телекомунікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
шебанова.pdf | 436,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.