Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20227
Title: | МЕТОД СУГГЕСТО-ТРАСТИНГА В СОВРЕМЕННОЙ ПАРАПЕДАГОГИКЕ |
Authors: | Шокотко, Т. В. Шокотко, Т. В. Shokotko, T. |
Keywords: | парапедагогика суггестопедагогика суггесто-трастинг педагогическое воздействие сосредоточение концентрация медитация творческое озарение парапедагогіка сугестопедагогіка сугесто-трастінг педагогічний вплив зосередження концентрація медитація творче осяяння parapedagogy suggestopedagogy suggestion-trusting teacher impact focus concentration meditation creative inspiration |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с |
Abstract: | Рассмотрено влияние нового метода современной парапедагогики на процесс обучения – суггесто-трастинга, способного решить множество педагогических задач. В статье раскрыта суть понятия, введенного автором, и дано детальное теоретическое и практическое обоснование метода. Синтез двух наук – суггестопедагогики и парапедагогики играет ключевую роль в воспитании и обучении подрастающего поколения Украины. Научный опыт доказал, что результат внедрения новой методики способствует эвристическому прорыву в отечественной педагогике. |
Description: | The article reveals the essence of the effect of a new method of modern parapedagogy on learning – suggestion-trusting that can solve many educational problems. The effect of the new method of modern parapedagogy on learning –-suggestion- trusting, capable to solve educational problems is considered. The article reveals the essence of the concepts introduced by the author, and gives a detailed theoretical and practical feasibility of the method. The synthesis of two disciplines - suggestopedagogy and parapedagogy plays a key role in educating and training the young generation in Ukraine. Research experience has shown that the result of the introduction of a new technique facilitates heuristic breakthrough in home teaching. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20227 |
Appears in Collections: | Випуск 11 (202) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shokotko.pdf | 233,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.