Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19231
Title: ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ
Other Titles: Особенности профессиональной подготовки менеджеров образования в условиях магистратуры
Professional Training of Education Managers in Master Course
Authors: ЖИГІРЬ, В. І.
Жигирь, В. И.
Zhigir, V.
Keywords: education manager
education managers training
personal qualities of an education manager
teaching techniques
teaching forms
менеджер образования
подготовка менеджера образования
обучение менеджера
качества личности менеджера образования
технологии обучения
формы обучения
менеджер освіти
професійна підготовка менеджера освіти
навчання менеджера
якості особистості менеджера освіти
технології навчання
форми навчання
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
Abstract: У статті визначено особливості підготовки менеджерів освіти в умовах магістратури. Зокрема здійснено аналіз теоретичного і практичного навчання, навчання майбутнього менеджера освіти придбанню власного професійного досвіду, розвиток в нього професійно- важливих якостей особистості. Обґрунтовано основні напрями удосконалення підготовки менеджерів освіти відповідно до сучасних вимог
Description: The paper considers the problems of training education managers in Master course. In particular we analyze the issues of theoretical and practical teaching, the problem of acquiring professional experience and development of professionally important qualities. Education managers’ professional activity is studied as a specific category, which includes specialized labour activity. The increase of education managers training efficiency, providing their mobility and competitiveness at the labour-market require subsequent perfection of the educational process in Master Courses of higher educational institutions. Intensification of studies in administrative and educational fields; integration of our country with the world education; application of recent scientific and technological achievements in education managers training; harmonious development of students’ personalities and their creative self-realization, a capacity for innovative educational activity are considered as the basic directions of educational process modernization
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/19231
Appears in Collections:Випуск 2(12) 2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zhigir.pdf263,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.