Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/19015
Title: Исследование электропривода рудничного электровоза с импульсным регулированием
Authors: Рак, А.Н.
Следь, Н.Н.
Шавелкин, А.А.
Keywords: рудничный электровоз
mine electric locomotive
электропривод
electric drive
импульсное регулирование
sampled-data control
регулятор напряжения
voltage regulator
двигатель постоянного тока
direct-current motor
частота коммутации
switching frequency
Issue Date: 2002
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: гірничо-електромеханічна. Випуск 42 - Донецьк, ДонНТУ, 2002.
Abstract: В статье представлены некоторые результаты моделирования динамических и установившихся режимов электропривода рудничного электровоза с электродвигателем типа ДРТ-13 с импульсным регулятором напряжения. При этом использована уточненная модель двигателя с учетом вихревых токов в стали полюсов. Показана возможность выполнения всех требований при использовании схемы на IGВТ модулях на частотах коммутации f>1кГц, практически без увеличения потерь энергии в стали. При этом пульсации тока якоря не превышают 5% во всех режимах работы.
Description: This article is concerned with the results of mining locomotive electric drive dynamic and fixed models modelling with the voltage pulse controlled DCM-13 electric motor. This involves the motor model adjusted to the vortical current in the poles steel. The scheme can conform to all the requirements if used at IGBT modules at f>1kHz communication frequency with power losses in stell brought to the minimum. Thus, the ancor current pulsing does not go over 5% at any operation mode.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/19015
ISSN: УДК 621.313
Appears in Collections:Випуск 42
Публікації співробітників кафедри ЕАПУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
192-198.pdf4,85 MBAdobe PDFView/Open
sp_lit 192-198.pdf25,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.