Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18834
Title: КРИЗА 23 РОКІВ ЯК ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД ВІД ЮНАЦЬКОГО ВІКУ ДО ВСТУПУ У ДОРОСЛІСТЬ (ЮНАКИ)
Other Titles: Кризис 23 лет как переходный период от юношеского возраста к вступлению во взрослость (юноши).
Crises of 23 years’ age as a transitive period from the youthful age to adulthood (boys).
Authors: В. М. ПОЛІЩУК
Полищук В.Н.
Polischuk V.M.
Keywords: криза 23 років
кризис 23 лет
crisis of 23
нормативна криза
переживання
симптом
нормативный кризис
переживания
симптом
standard crisis
experiences
symptom
Issue Date: 2011
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету.
Series/Report no.: Педагогіка, психологія і соціологія;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с
Abstract: Експериментально встановлена симптоматика переживань перехідного періоду між юнацьким віком та вступом у дорослість, який через зосередження у 22-23-річному віці передусім негативних симптомів умовно названий нами як ”криза 23 років“. На прикладі переживань юнаків аналізується її структура (типові, супутні, фонові симптоми) та зміст, що наголошує на статевій диференціації нормативних криз, зокрема у підлітковому та юнацькому віці (розпочинаючи з кризи 13 років). Як результат, пропонується, психологічний зміст кризи 23 років у юнаків (на основі порівняння з кризою 17 років) у ситуації суб’єктивної інтерпретації ними власних переживань – показника її вікового місцезнаходження у розвитку.
Description: The author experimentally established the symptoms of the experiences during the transition period from the youthful age to the entry into adult life, which due to the primarily negative symptoms concentrated at this period of age (22-23 years) we conditionally called as “crisis of 23 years of age”. On the examples of boys’ experiences the author analyzes the structure (typical, accompanying and background symptoms) and the content, which focuses on the sexual differentiation of standard crises, particularly in teenage and youthful age (benning with the crisis of 13). As a result the author suggests the psychological content of the boys’ crisis of 23 (based on comparison with crisis of 17) in the situation of their subjective interpretation their own experiences as an indicator of age its age place in the development.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18834
Appears in Collections:Випуск 10 (193)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
polishch.pdf204,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.