Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18818
Title: | ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОГО ІНТЕРЕСУ В МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ ЗАСОБАМИ ПРОЕКТУВАННЯ |
Other Titles: | Особенности формирования профессионального интереса у будущих экономистов средствами проектирования. Features of forming future economists’ professional interest by planning facilities. |
Authors: | КОШЕЛЕВА, Н. Г. Кошелева, Н. Г. Kosheleva, N. G. |
Keywords: | фаховий інтерес профессиональный интерес professional interest майбутні економісти проектна технологія навчання проектування фахової діяльності система підготовки до проектування фахової діяльності будущие экономисты проектная технология обучения проектирование профессиональной деятельности система подготовки к проектированию профессиональной деятельности future economists the project technology of education the projecting of professional activity the system of preparing students to the projecting of professional activity |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету |
Series/Report no.: | Педагогіка, психологія і соціологія;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с |
Abstract: | У статті розглянуто напрями й засоби формування фахового інтересу в майбутніх економістів під час їх підготовки у ВНЗ. Запропоновано використовувати з цією метою проектну технологію навчання. Наведено рекомендації щодо запровадження в навчальний процес економічного ВНЗ системи підготовки майбутніх економістів до проектування фахової діяльності, реалізація якої забезпечує ефективне формування активного інтересу студентів до майбутньої професії. |
Description: | The directions and methods of formation the professional interests of future economists during their educational period in high school are looked through in the article. The project technology of education is proposed to use in this case. The recommendations as for the including the system of preparing future economists for projecting professional activity into the educational process of economic high educational institutions are represented, and for the realization that provides effective formation of active interests of the students in their future specialty. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18818 |
Appears in Collections: | Випуск 10 (193) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
koshel.pdf | 255,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.