Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18810
Title: | МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ ПОТРЕБИ У ТВОРЧІЙ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ |
Other Titles: | Методологические основы формирования у будущих инженеров потребности в творческой самореализации Methodological fundamentals of formation of future engineers’ need of creative self-realization |
Authors: | КАБАНЕЦЬ, М. М. Кабанец, М. Н. Kabanets, M. |
Keywords: | творча самореалізація творческая самореализация creative self-realization потреба майбутнього інженера у творчій самореалізації професійна підготовка майбутніх інженерів потребность будущего инженера в творческой самореализации профессиональная подготовка будущих инженеров future engineers’ need of creative self-realization professional education of engineers |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. |
Series/Report no.: | Педагогіка, психологія і соціологія;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с |
Abstract: | Формування потреби у творчій самореалізації у майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах ґрунтується на методологічних підходах гуманістичної педагогіки та закономірностях формування відповідної потреби, які відбивають механізми розвитку потребнісно-мотиваційної сфери людини, вікові особливості студентського віку та специфіку інженерної творчості. |
Description: | Formation of future engineers’ need of creative self-realization in higher educational institutions of engineering sciences is based on methodological approaches of humanistic pedagogy and laws of formation of the corresponding need which reflect mechanisms of motivation development, age peculiarities of students and specificity of engineering creativity. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18810 |
Appears in Collections: | Випуск 10 (193) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kabanets.pdf | 232,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.