Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18606
Title: | АНДРАГОГІЧНИЙ ПІДХІД У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ |
Other Titles: | Андрагогический подход в последипломном образовании учителей математики Andragogical Approach in Post-Graduate Education of Mathematics Teachers |
Authors: | ЛЕБЕДЄВА, І. А. Лебедева, И. А. Lebedeva, I. |
Keywords: | andragogics post-graduate pedagogical education андрагогика последипломное педагогическое образование андрагогіка післядипломна педагогічна освіта |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с |
Abstract: | У статті розглядаються питання щодо організації післядипломної освіти вчителів математики згідно положень андрагогіки |
Description: | The paper considers some aspects of the problem of post-graduate pedagogical education. Much attention is paid to the unity and consistency of all the elements of mathematics teachers’ post-graduate education. The author proves the necessity of using general ideas of andragogics (the theory of adult learning) in mathematics teachers’ post-graduate education and analyzes the essence of the аndragogical model of learning. Besides, the author provides the ways of implementing the andragogical approach in post-graduate education |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18606 |
Appears in Collections: | Випуск 2(12) 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
lebedeva.pdf | 269,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.