Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/18605
Title: ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ КОМПЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ
Other Titles: Педагогические условия использования компютерно- ориентированного обучения в профессиональной подготовке будущих инженеров
Pedagogical Conditions of Using Computer-Based Teaching in the Professional Training of Future Engineers
Authors: КУШНІРЕНКО, О. М.
Кушниренко, Е. Н.
Kushnirenko, O.
Keywords: комп’ютерно-орієнтована технологія навчання
педагогічні умови
мотивація
майбутні інженери
комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання
компьютерные технологии обучения
педагогические условия
мотивация
будущие инженеры
компьютерно-ориентированные средства обучения
computer technology training
pedagogical conditions
motivation
future engineers
computer-based teaching
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
Abstract: У статті розглядаються педагогічні умови використання комп’ютерно-орієнтованого навчання у професійній підготовці майбутніх інженерів. Визначаються чинники, що впливають на використання студентами засобів комп’ютерних технологій у навчанні
Description: In the last decade the problem of widespread use of computer technologies in education has been of great interest in pedagogy. Development of the information society requires applying computer technology in education. Penetration of modern computer technology in education allows teachers to change the content, methods and organizational forms of education qualitatively. The purpose of these technologies in education is to enhance students' intellectual capabilities in the information society. These technologies are also aimed at humanisation, individualization, intensification of teaching process and improving the quality of education at all levels of the educational system. The use of computer technologies can enhance learning motivation. The use of computer technologies in the educational process can personalize and differentiate teaching process by implementing an interactive dialogue, enabling self-select learning activities and computer visualization of the objects studied. The article deals with the pedagogical conditions of using computer-based teaching in the professional training of future engineers. The factors which influence the use of computer technologies in education are also discussed
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18605
Appears in Collections:Випуск 2(12) 2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kushnir.pdf258,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.