Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18598
Title: | ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ФРАНЦІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ |
Other Titles: | Использование опыта подготовки менеджеров образования Франции в высших учебных заведениях Украины The Use of Experience of Training French Education Managers in Ukrainian Institutions of Higher Education |
Authors: | ХОМЕНКО, В. В. Хоменко, В. В. Khomenko, V. |
Keywords: | professionalism conceptual fundamentals master in management educational programs personal qualities training direction program participant selection academic disciplines practice профессионализм концептуальные основы магистр управления учебные программы личные качества направления подготовки отбор участников программ учебные дисциплины практика професіоналізм концептуальні засади магістр управління навчальні програми особисті якості напрямки підготовки відбір учасників програм навчальні дисципліни практика |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с |
Abstract: | Розглянуті поняття професіоналізму в українській педагогіці, концептуальні засади підготовки магістрів управління навчальними закладами в Україні, загальні вимоги до якостей майбутніх керівників навчальних закладів України та Франції. Також висвітлені відмінності у навчальних планах та змісті програм навчальних дисциплін Франції та України, а також особливості відбору кандидатів до проходження магістерських програм у Франції |
Description: | Further development of Ukraine, its economic and political system is largely dependent on the state of the education system. The key role in ensuring advanced education trends is played by heads of educational institutions. Conceptual foundations of masters’ training in the field of educational institutions management in Ukraine are based on several theoretical points. Training Ukrainian masters in specialty "Educational Institutions Management " is based on a systematic approach, which ensures the accordance of educational process content with system management tasks. The concepts of masters’ training in managing educational institutions in Ukraine and France are very similar. In both countries the training of future heads of educational institutions involves solving an urgent problem associated with finding and selecting those with managerial talent and forming on this basis a professional leader with a new type of thinking and behaviour which corresponds to the task of creating a new system management. Curricula and programs of masters’ training in managing educational institutions in Ukraine and France reflect a complex of personal qualities necessary for effective management, knowledge required for management, criteria of forming managerial skills. Particular attention is paid to the analysis of case study method, which allows a future educational managers to master the technique of decision making |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18598 |
Appears in Collections: | Випуск 2(12) 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
khomenko.pdf | 257,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.