Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17679
Title: Концептуальне розуміння якості знань як показника якості навчання
Authors: Удовіченко, Г.М.
Keywords: якість навчання
quality of teaching
якість освіти
quality of education
оцінка якості знань
assessment of the quality of knowledge
знання
knowledge
Issue Date: 2009
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 3(145) - Донецьк, ДонНТУ, 2009
Abstract: У статті визначено й теоретично обгрунтовано зміст і основні положення теоретичної проблеми якості знань як складової якості навчання, подано дефініції «знання», «якість», «якість знань». Автор доводить думку про те, що якість знань є складовою якості навчання і показником, за якими характеризуються якісні й кількісні перетворення діяльності студентів. Узагальнено основні підходи до визначення рівня досягнень особистості в навчально-виховному процесі.
Description: In the article the content and basic principles of the theoretical problem concerning knowledge quality as a part of education quality have been defined and theoretically grounded. the definitions of the notions "knowledge", "quality" and -knowledge quality" have been given The author expresses the opinion that knowledge quality is apart of education quality as well as a characteristic, which determines qualitative and quantitative transformations in the process of students' activities. The main approaches to the level determination of an individuals achievements in the educational-upbringing process have been analyzed in detail.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/17679
Appears in Collections:Випуск 3(145)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
udovichenko.pdf63,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.