Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17679
Title: | Концептуальне розуміння якості знань як показника якості навчання |
Authors: | Удовіченко, Г.М. |
Keywords: | якість навчання quality of teaching якість освіти quality of education оцінка якості знань assessment of the quality of knowledge знання knowledge |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 3(145) - Донецьк, ДонНТУ, 2009 |
Abstract: | У статті визначено й теоретично обгрунтовано зміст і основні положення теоретичної проблеми якості знань як складової якості навчання, подано дефініції «знання», «якість», «якість знань». Автор доводить думку про те, що якість знань є складовою якості навчання і показником, за якими характеризуються якісні й кількісні перетворення діяльності студентів. Узагальнено основні підходи до визначення рівня досягнень особистості в навчально-виховному процесі. |
Description: | In the article the content and basic principles of the theoretical problem concerning knowledge quality as a part of education quality have been defined and theoretically grounded. the definitions of the notions "knowledge", "quality" and -knowledge quality" have been given The author expresses the opinion that knowledge quality is apart of education quality as well as a characteristic, which determines qualitative and quantitative transformations in the process of students' activities. The main approaches to the level determination of an individuals achievements in the educational-upbringing process have been analyzed in detail. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/17679 |
Appears in Collections: | Випуск 3(145) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
udovichenko.pdf | 63,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.