Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16684
Title: | Підходи до визначення функцій освіти |
Authors: | Бочаров, В.В. |
Keywords: | функції освіти function of education система освіти education system функціональний аналіз освіти functional analysis of education соціологія освіти sociology of education |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(133) - Донецьк, ДонНТУ, 2008 |
Abstract: | У статті розглянуті основні підходи до визначення функцій освіти. Показана неточність розуміння авторами різниці між функціями та завданнями освіти. Зроблений висновок про непридатність спроб виділення й аналізу функцій освіти для формування основи концептуальної моделі її вивчення. |
Description: | The article describes the main approaches to defining the functions of education. Shown inaccurate understanding of the authors of the difference between the functions and objectives of education. The conclusion of unfitness attempts extraction and analysis functions of education to form the basis of a conceptual model to study it. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/16684 |
Appears in Collections: | Випуск 2(133) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
бочаров.pdf | 67,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.