Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16601
Title: ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ МОВНОГО ПОРТФЕЛЯ В РАМКАХ ГУМАНІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ.
Authors: Романенко, М.В.
Кравченко, О.В.
Keywords: процес гуманізації
humanize
комунікативні методи
communication methods
рефлексивне мислення
reflexive thinking
Issue Date: 2009
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 4(146) - Донецьк, ДонНТУ, 2009
Abstract: The article deals with questions concerning changing of foreign languages studying technologies as a part of humanization process of high technical education. It is given attention to qualitative changes in motivation of foreign languages studying from the direction of students and experience application of modern communicative training methods. The possibilities of reflexive thinking development, the skills of self-examination, self-appraisal and self-dependent cognitive activity of students by means of portfolio technology are considered.
Description: Стаття торкається питань зміни технології вивчення іноземних мов як частини процесу гуманізації вищої технічної освіти* Приділено увагу якісним змінам у мотивації до вивчення іноземних мов з боку студентів та досвіду впровадження сучасних комунікативних методів навчання. Розглянуто можливості розвитку рефлексивного мислення, навичок самоаналізу, самооцінки та самостійної пізнавальної діяльності студентів за допомогою технології портфоліо.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/16601
Appears in Collections:Випуск 4(146)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
romanenko.pdf57,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.