Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/33657
Назва: ДОСЛІДЖЕННЯ НАВАНТАЖУВАЛЬНИХ ДІАГРАМ КІНЕТИЧНИХ ЕНЕРГОНАКОПИЧУВАЧІВ ПРИ РІЗНИХ АЛГОРИТМАХ КЕРУВАННЯ
Інші назви: RESEARCH OF LOADING DIAGRAMS OF KINETIC ENERGY ACCUMULATORS WITH DIFFERENT CONTROL ALGORITHMS
Автори: Савченко, Наталя Панасівна
Трет'як, Андрій Валерійович
Ключові слова: навантажувальна діаграма
кінетичний накопичувач енергії
маховик
заряд-розряд накопичувача
алгоритм керування
Дата публікації: бер-2022
Видавництво: Миколаїв : Національний університет кораблебудування ім. адмірала Макарова
Бібліографічний опис: Savchenko, Natalia P. Research of loading diagrams of kinetic energy accumulators with different control algorithms / N. Savchenko, A. Tretiak // Shipbuilding & marine infrastructure : наук.-вироб. Й наук.-попул. вид. – Миколаїв, 2020. – Сер. Електроенергетика, Електротехніка та електромеханіка. - №1 (13). – С. 25-30. – Бібліогр.: 8 назв.
Короткий огляд (реферат): Перспективи застосування кінетичних накопичувачів e процесах перетво- рення, розподілу та збереження електроенергії зумовлені їх екологічністю й довговіч- ністю функціонування. Незважаючи на прогресивний розвиток технічних і техноло- гічних рішень конструктивного виконання кінетичних накопичувачів енергії, питання підвищення енергоефективності їх роботи розглянуті недостатньо глибоко, особливо в прив’язці до виконуваних функцій в електричних мережах. У статті представлено експериментальне дослідження навантажувальних діаграм кінетичних накопичувачів енергії при одиночному та груповому режимах роботи залежно від різних алгоритмів управління й виконуваних функцій. Методи дослідження – експериментальна імітація процесів «заряд-зберігання-розряд» у кінетичних накопичувачах на розробленому про- тотипі групи кінетичних накопичувачів. У результаті проведених досліджень установ- лено що одиночне застосування накопичувача є доцільним при режимі роботи, коли накопичувач розряджається приблизно на 60%, після чого йде його заряд. При такому режимі маємо найбільший ККД. При груповому використанні кінетичних накопичувачів ефективність роботи при паралельному підключенні й одночасному режимі «заряд-розряд» досягається за необхідності швидкого покриття пікового навантаження. При почерговому алгоритмі роботи накопичувачів ефективність роботи досягається при довготривалому покритті навантаження. Зроблені висновки стосовно режимів роботи накопичувачів у системі «накопичувач-споживач» повністю підтверджуються отриманими навантажувальними діаграмами. Також експериментально отримані навантажувальні діаграми кінетичних накопичувачів при керуванні загальних параметрів, таких як частота обертання двигуна-генератора, часу заряду-розряду, величини накопиченої потужності й ККД, що дало змогу зробити висновки стосовно оптимальності їх вибору. Проведені дослідження мають практичну та наукову значимість. З наукового погляду маємо результати для подальшого дослідження кінетичних накопичувачів при оптимізації системи «накопичувач-споживач». Практична значимість полягає в застосуванні отриманих результатів під час проектування системи «накопичувач-споживач» для потреби електроенергетичних систем.
Опис: Prospects for the use of kinetic drives in the processes of transformation, distribution and conservation of electric power due to their environmental friendliness and durability. Despite the progressive development of technical and technological solutions for the constructive implementation of kinetic energy storage, the issues of improving the energy efⰭciency of their work are not considered sufⰭciently deeply, especially in connection with the performed functions in electrical networks. The article presents an experimental study of load diagrams of kinetic energy storage devices in single and group modes depending on different control algorithms and functions performed. Research Methods – An experimental simulation of “charge-storage-discharge” processes in kinetic storage devices on a developed prototype of a group of kinetic storage devices. As a result of the conducted researches it was found that a single use of the drive is expedient in the operating mode when the storage device is discharged by about 60% after which its charge goes. In this mode, we have the highest efⰭciency. With the group use of kinetic storage devices, the efⰭciency of parallel connection and simultaneous “charge-discharge” mode is achieved if necessary to quickly cover the peak load. With the alternate algorithm of the storage devices, the efⰭciency of the work is achieved with long-term load coverage. The conclusions made regarding the modes of operation of the storage devices in the system “drive-consumer” are fully conⰭrmed by the received load diagrams. Kinetic drive load charts were also experimentally obtained while managing common parameters such as rotation speed engine generator, charge-discharge time, value of accumulated power and efⰭciency, which allowed us to draw conclusions about the optimality of their choice. The conducted researches have practical and scientiⰭc importance. From a scientiⰭc point of view, we have the results for further study of kinetic storage devices while optimizing the “drive- consumer” system. Practical importance is the application of the results obtained in the design of the system “drive-consumer” for the needs of power systems.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/33657
ISSN: 2519-1845 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові праці співробітників кафедри Електричної інженерії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
smi.nuos.mk.ua № 1_2020-25-30_copy.pdf679,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.