Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/30368
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКостюкова, Н.С.-
dc.contributor.authorЛукін, О.Ю.-
dc.date.accessioned2019-05-06T12:18:09Z-
dc.date.available2019-05-06T12:18:09Z-
dc.date.issued2018-11-
dc.identifier.issn1996-1588-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/30368-
dc.descriptionThe article is devoted to the problem of developing of the interface adapted for user interaction with TrackIR, a device for head movements tracking. In the paper the effectiveness of TrackIR using is analyzed. For analysis the runner game was created and the results of testers polls about their impressions of using the device were summarized. The results showed that there are some inconveniences, which are due to the novelty and weakness of the device, but it has the prospects of using by gamers. Also authors have analyzed the problem of creating of games based on the computer - trackIR interaction with considering of the current state and further development of virtual and complementary reality technologies. Some problems were identified, possible ways to solve the problems are proposed. Some tasks were performed, i.e. methods and technologies of position tracking for virtual reality are analyzed; technologies that create feeling of presence in the virtual world are explored. The analysis has shown that the works performed in this area are actual at the present time. The scientific novelty of the proposed solution is based on creating of a unique interface adapted for user interaction with TrackIR and on proposed method for the experimental evaluation of the TrackIR system performance using the TrackIR device in comparison with the keyboard in the developed game. Developed computer game that allows to create a pseudovirtual reality using the device TrackIR and evaluate all its capabilities has the practical value.uk_UK
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі розробки інтерфейсу, адаптованого для взаємодії користувача з TrackIR - пристроєм відстеження руху голови. У статті аналізується ефективність використання TrackIR. Для аналізу була створена гра-ранер і узагальнені результати опитувань тестувальників про їхні враження від використання пристрою. Результати показали, що є деякі незручності, які пов'язані з новизною пристрою, але у нього є перспективи використання геймерами.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherДонецький національний технічний університетuk_UK
dc.relation.ispartofseriesІнформатика, кібернетика та обчислювальна техніка;№2 (27)’ 2018-
dc.subjectTrackIRuk_UK
dc.subjectграuk_UK
dc.subjectпсевдо-віртуальна реальністьuk_UK
dc.subjectграфікаuk_UK
dc.subjectвідстеження рухів головиuk_UK
dc.subjectGameHUBuk_UK
dc.titleДослідження можливостей пристрою TrackIR у моделюванні псевдо-віртуальної реальностіuk_UK
dc.title.alternativeRESEARCH OF OPPORTUNITIES OF THE TRACKIR DEVICE IN MODELED PSEVDO-VIRTUAL REALITYuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри прикладної математики та інформатики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
LukinKostyukova.pdf2,12 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.