Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/28038
Title: АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ РЕГУЛЯТОРА ЗМІННОЇ НАПРУГИ ДЛЯ ВИРІВНЮВАННЯ НАВАНТАЖЕНЬ ЕЛЕКТРОДВИГУНІВ
Other Titles: Анализ эффективности использования регулятора переменного напряжения для выравнивания нагрузок электродвигателей.
Analysis of the efficiency of using AC voltage regulator to align the motor loads.
Authors: В.М. Ставицький, V.M. Stavitskiy
Keywords: конвеєр
conveyor
асинхронний двигун
induction motor
ковзання
slip
навантаження
load
регулятор змінної напруги
the AC voltage regulator
ефективність
efficiency
параметри обмоток двигуна
parameters of motor windings
Issue Date: May-2015
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (28). - Красноармійськ, ДонНТУ, 2015.
Series/Report no.: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (28). - Красноармійськ, ДонНТУ, 2015. - C. 16-23.;
Abstract: Представлено результати аналізу можливості застосування тиристорного пристрою регулювання змінної напруги для вирівнювання навантажень асинхронних двигунів двохдвигунового електропривода конвеєра. Вказано на недосконалість даного способу. Визначений напрямок вирішення задачі.
Description: The object of research is twin-engine asynchronous electric drive of mine conveyor. Scientific and technical problem is providing of load balancing of asynchronous multi-motor drive’s engines. The purpose is the analysis of efficiency and advisability of thyristor AC voltage regulator (apparatus APM1ud) to provide equal load distribution between the motors asynchronous multi-motor drive of mine conveyor. Mathematical modeling methods have been used in the research process. The results of the research have been presented. Using the apparatus APM1ud provides a balance of mechanical load of the drive motors, but does not allows to align the consumption current. It causes the engine to overheat and the limited run time of the drive. The way for solving the problem has been defined. The most appropriate way to limit the static overload of induction motors when working as part of a twin-engine electric drive is to improve the technology of rotor windings. The maximum allowable deviation from the nominal slip of the motor’s certificate values does not exceed ± 10%. Application area of thyristor AC voltage regulator is confined to starting and protective functions.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/28038
ISSN: 2075-4272
Appears in Collections:Випуск 1(28)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Npdntu_ota_2015_1_4.pdf207,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.