Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27190
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОлейник, Илья Валерьевич-
dc.contributor.authorОлейник, Ілля Валерійович-
dc.contributor.authorOleynik, I. V.-
dc.contributor.authorСупрун, Владимир Леонидович-
dc.contributor.authorСупрун, Володимир Леонідович-
dc.contributor.authorSuprun, V. L.-
dc.date.accessioned2014-07-14T10:31:04Z-
dc.date.available2014-07-14T10:31:04Z-
dc.date.issued2013-06-22-
dc.identifier.citationОлейник И. В.Аэродинамическая корректировка поперечных ускорений автомобиля при боковом скольжении / И. В. Олейник, В. Л. Супрун / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 158-164.en_US
dc.identifier.issn1990-7796-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27190-
dc.descriptionDrifting (a word derived from English “drift”) is a driving technique and a means of transport characterized by turn manoeuvre with the intentional breakage of back axle and passage way in controlled skidding at maximum possible speed for holding angle on terrace. Being a driving technique drifting started out in the middle sixties in Japan, but being a certain means of transport it was acknowledged only in 2010 by the Russian Automobile Federation (RAF). There is a problem in drifting that each and every racer has faced in the competitions namely the turn manoeuvre while skidding at high speed. The turn manoeuvre causes the losing control over the automobile and, in consequences, the material and technical damages and sometimes casualties. That is why the development of the correction method of transverse acceleration which causes the turn manoeuvre of the automobile under sideways sliding motion is an urgent problem. It has been discovered during the study process that the existent automobile aerodynamic elements are inefficient. The results of the spoiler aerodynamic studies in Flow Simulation of SolidWorks program have shown that while skidding the spoiler tracking force coefficient decreases. Then the decision to plan the system which could fit the following requirements has been made: – efficiency under any automobile skidding angle; – correction of driver failures; – individual adjustment to the driver speed reaction. The system has been called as ACOTA(Aerodynamic Correction of Transverse Acceleration).en_US
dc.description.abstractРассмотрено техническое решение проблемы, связанной с разворотом автомобиля при прохождении поворота в заносе. Проведено исследование аэродинамики заднего автомобильного антикрыла при боковом скольжении автомобиля. Проведено сравнение характеристик антикрыла и системы АСОТА, доказана малая эффективность классического аэродинамического элемента для решения данной проблемы. Описан путь исследований при проектировании «элемента стабилизации» системы АСОТА. Разработана техническая система функционирования системы АСОТА. Разработан алгоритм работы системы АСОТА.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherАвтомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.en_US
dc.subjectКОЛЕСНЫЙ АВТОМОБИЛЬen_US
dc.subjectДРИФТИНГen_US
dc.subjectПОПЕРЕЧНОЕ УСКОРЕНИЕen_US
dc.subjectРАЗВОРОТen_US
dc.subjectОКРУЖНОСТЬ КАММАen_US
dc.subjectАСОТАen_US
dc.subjectКОЛІСНИЙ АВТОМОБІЛЬen_US
dc.subjectДРІФТІНГen_US
dc.subjectПОПЕРЕЧНЕ ПРИСКОРЕННЯen_US
dc.subjectРОЗВОРОТ,en_US
dc.subjectКОЛО КАММАen_US
dc.subjectАСОТАen_US
dc.subjectWHEELED AUTOMOBILEen_US
dc.subjectDRIFTINGen_US
dc.subjectTRANSVERSE ACCELERATIONen_US
dc.subjectTURN MANOEUVREen_US
dc.subjectKAMM CIRCLEen_US
dc.subjectACOTAen_US
dc.titleАэродинамическая корректировка поперечных ускорений автомобиля при боковом скольженииen_US
dc.title.alternativeАеродинамічне коректування поперечних прискорень автомобіля при бічному ковзанніen_US
dc.title.alternativeAerodynamic Correction of Automobile Transverse Acceleration under Sideways Sliding Motionen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№2 (2012-15)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Олейник,Супрун.pdf3,27 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.