Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27144
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОксень, Дмитрий Евгеньевич-
dc.contributor.authorОксень, Дмитро Євгенович-
dc.contributor.authorOksen, D. Ye.-
dc.contributor.authorМищенко, Николай Иванович-
dc.contributor.authorМіщенко, Микола Іванович-
dc.contributor.authorMishenko, N. I.-
dc.date.accessioned2014-07-14T07:08:50Z-
dc.date.available2014-07-14T07:08:50Z-
dc.date.issued2013-06-22-
dc.identifier.citationОксень Д. Е.Исследование процесса формирования импульсов виброакустической эмиссии в механизмах двигателя внутреннего сгорания при наличии дефекта в кинематической паре / Д. Е. Оксень, Н. И. Мищенко / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 138-145.en_US
dc.identifier.issn1990-7796-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27144-
dc.descriptionThe aim of the work is to study theoretically the effect of the defects in the kinematic pairs of the internal combustion engine on the parameter value of the vibroacoustic emission impulses (vibrational energy) occurred while in operation by computational modeling. As an example the crank gear mechanism of internal combustion engine is used. The numerical modeling has been done for engine parameter value of ВАЗ-2110 (VAZ-2110) motor car. The structural analysis of the effect of defect in kinematic pair on mechanism mobility has shown the ambiguity in link motion kinematics and mechanism in the whole. Externally it is shown as non-controlled oscillatory motion of the pin relatively to the piston within the given gaps. The mathematical modeling of kinematic links interworking of the internal combustion engine in the kinematic pair with defect and calculation of numerical indexes of vibroacoustic signals occurred during operation have been done in Matlab application package. Due to modeling the effect of geometrical size of defect on dynamic stress component in kinematic pair is determined. The effect of lubricant viscosity on the way of dynamic interworking is analyzed. It is also established that dynamic reaction components in kinematic pair of defect engine, due to its considerable size, affect other links of mechanism including the elements of the body. The fact determines the possibility to define them experimentally by way of sensor installation on the engine body without disassembly. The developed method of modeling can be used for defect analysis both in rotating and sliding pairs of vehicles and machinery.en_US
dc.description.abstractПриведена методика моделирования взаимодействия кинематических звеньев двигателя внутреннего сгорания в кинематической паре с дефектом и методика расчета численных показателей виброакустических сигналов, возникающих при работе двигателя. Установлено влияние геометрических размеров дефекта на динамическую составляющую усилия в кинематической паре, проанализировано влияние вязкости смазки на характер динамического взаимодействия. Установлено, что возможность выявления динамических составляющих реакций в кинематических парах экспериментальным путем определяется значительной их величиной и распространением на другие звенья механизма, в том числе на детали корпуса, что делает возможной установку датчиков без разборки двигателя.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherАвтомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.en_US
dc.subjectДВИГАТЕЛЬ ВНУТРЕННЕГО СГОРАНИЯen_US
dc.subjectМАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬen_US
dc.subjectMATLABen_US
dc.subjectSIMULINKen_US
dc.subjectДЕФЕКТen_US
dc.subjectКШМen_US
dc.subjectДИАГНОСТИКАen_US
dc.subjectВИБРОАКУСТИЧЕСКАЯ ЭМИССИЯen_US
dc.subjectДВИГУН ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯen_US
dc.subjectМАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬen_US
dc.subjectMATLABen_US
dc.subjectSIMULINKen_US
dc.subjectДЕФЕКТen_US
dc.subjectКШМen_US
dc.subjectДІАГНОСТИКАen_US
dc.subjectВІБРОАКУСТИЧНА ЕМІСІЯen_US
dc.subjectINTERNAL COMBUSTION ENGINEen_US
dc.subjectMATHEMATICAL MODELen_US
dc.subjectMATLABen_US
dc.subjectSIMULINKen_US
dc.subjectDEFECTen_US
dc.subjectCRANK GEAR MECHANISMen_US
dc.subjectDIAGNOSTICSen_US
dc.subjectVIBROACOUSTIC EMISSIONen_US
dc.titleИсследование процесса формирования импульсов виброакустической эмиссии в механизмах двигателя внутреннего сгорания при наличии дефекта в кинематической пареen_US
dc.title.alternativeДослідження процесу формування імпульсів віброакустичної емісії в механізмах двигуна внутрішнього згоряння при наявності дефекту в кінематичній паріen_US
dc.title.alternativeProcess Analysis of Vibroacoustic Emission Impulses Formation in Mechanisms of Internal Combustion Engine under Defect in Kinematic Pairen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Публікації кафедри "Автомобільний транспорт"
№2 (2012-15)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Оксень, Мищенко.pdf3,93 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.