Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16401
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСнитко С.А.-
dc.contributor.authorДужуржи А.-
dc.date.accessioned2012-12-07T16:10:09Z-
dc.date.available2012-12-07T16:10:09Z-
dc.date.issued2012-09-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/16401-
dc.description.abstractThe characteristics of finite-element modeling of deformation of billets of railway wheels are considered. On the basis of the performed theoretical and experimental researches, the influence of the basic parameters of the finite-element models on the accuracy of the calculation of the metal forming and forces in the rolling and stamping wheels billet was established. The research included an analysis of power and speed parameters of stamping and rolling wheels billet on the basis of experimental data. Also work on the finite-element modeling of processes stamping between smooth plates, stamping by punch, forming at rolling dies and wheels billet rolling were carried out. It is shown that when creating the models making simplification of the problem can lead to significant distortions of the calculation results, making them unsuitable for practical use.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherJournal of Computational and Theoretical Nanoscienceen_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 9;Number 9, September 2012 , pp. 1505-1510(6)-
dc.subjectFINITE-ELEMENT MODELen_US
dc.subjectBILLET WITH THE EXACT MASSen_US
dc.subjectSTAMPINGen_US
dc.subjectROLLINGen_US
dc.subjectFORMING OF METALen_US
dc.titleFeatures Finite-Element Modeling of the Deformation Exact Massen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри ОМД

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
~$итко Дужуржи.doc162 BMicrosoft WordПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.