Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10105
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧальцев, Михаил Николаевич-
dc.contributor.authorБугаев, Борис Евгеньевич-
dc.contributor.authorЧальцев, Михайло Миколайович-
dc.contributor.authorБугаєв, Борис Євгенович-
dc.contributor.authorChaltsev, Michail-
dc.contributor.authorBugaev, B.-
dc.date.accessioned2012-03-28T07:09:45Z-
dc.date.available2012-03-28T07:09:45Z-
dc.date.issued2010-09-03-
dc.identifier.citationЧальцев М.Н. Аналитические и экспериментальные исследования критических режимов пневматического транспортирования сыпучих материалов / М.Н. Чальцев, Б.Е. Бугаев // Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2010. - № 1.(10) – С. 5-11.en_US
dc.identifier.issn1990-7796-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/10105-
dc.descriptionThe optimization of pneumatic conveying can be achieved by the energy consumption reduction during the operation at least possible, critical velocity. A lot of functional dependences determining critical velocity of pneumatic conveying are known today. But all of them are of empirical nature and the fields of their application are limited by experimental conditions. In this work the attempt is made to work out a theoretically well-grounded and more reliable design technique. A new set of equations is presented here. Experimental studies are carried out on an industrial scale test bench. At the conveying of various bulk solids velocities and pressure losses in the pipeline are measured. As the result the graphs of the minimal pressure losses in the pipeline on the conveying velocity are obtained, experimental values of critical velocities are determined. Comparison of the calculated data with experimental data shows their coincidence. The difference between them does not exceed 5%.en_US
dc.description.abstractОптимизация пневматического транспортирования сыпучих материалов достигнута путем снижения энергозатрат при работе на минимально возможных (критических) скоростях. Создана научно обоснованная, уточненная методика гидравлического расчета. Предложена новая система уравнений. Экспериментальные исследования выполнены на стенде промышленного образца. При транспортировании различных типов сыпучих материалов произведены замеры скорости и потерь давления в трубопроводе. В результате получены графики зависимостей минимальных потерь давления в трубопроводе от скорости транспортирования и экспериментальные значения критических скоростей. Сравнение расчетных и экспериментальных значений показали их хорошую сходимость. Разница между ними не превышает 5%.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherАвтомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.en_US
dc.subjectПНЕВМАТИЧЕСКОЕ ТРАНСПОРТИРОВАНИЕ СЫПУЧИХ МАТЕРИАЛОВ: КРИТИЧЕСКАЯ СКОРОСТЬen_US
dc.subjectАНАЛИТИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯen_US
dc.subjectЭКСПЕРИМЕНТen_US
dc.subjectПНЕВМОТРАНСПОРТУВАННЯ СИПУЧИХ МАТЕРІАЛІВ: КРИТИЧНА ШВИДКІСТЬen_US
dc.subjectАНАЛІТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯen_US
dc.subjectЕКСПЕРИМЕНТen_US
dc.subjectBULK SOLIDS PNEUMATIC: CONVEYINGen_US
dc.subjectCRITICAL VELOCITYen_US
dc.subjectANALYTICAL STUDYen_US
dc.subjectEXPERIMENTen_US
dc.titleАналитические и экспериментальные исследования критических режимов пневматического транспортирования сыпучих материаловen_US
dc.title.alternativeАналітичні та експериментальні дослідження критичних режимів пневматичного транспортування сипучих матеріалівen_US
dc.title.alternativeAnalytical and Experimental Studies of the Critical Regimes of the Bulk Solids Pneumatic Conveyingen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Публікації кафедри "Опір матеріалів і будівельна механіка"
№1 (2010-10)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Чальцев.pdf893,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.