Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7575
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСажнев, В.П.-
dc.contributor.authorНазимко, В.В.-
dc.date.accessioned2012-03-11T11:57:20Z-
dc.date.available2012-03-11T11:57:20Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/7575-
dc.descriptionНа основі математичного та фізичного моделювання встановлений просторовий характер зрушень оточуючого підготовчу виробку масиву. Будь-який гірський масив що має кінцеву міцність не може переміщуватись у порожнину протягнутої підземної виробки одночасно та поступово. Внаслідок дефіциту ступенів свободи масив неминуче має розділитися на кластери, що примушують сусідні блоки переміщатися по черзі в просторі та часу. Ці блоки змушені рухатись то вправо, то вліво, то вперед, то назад відносно вісі виробки, то швидше опускатись, то сповільнювати свій рух, щоб переміщуватись по шляху найменшого опору узгоджуючи свій взаємний рух. Така поведінка відображає незворотні геомеханічні процеси, які принципово відрізняються від пружних, що відбуваються при умові плоскої деформації. Spatial movement of surrounding an underground roadway rock mass has been discovered by computer and physical modeling. Any rock mass could not move into the opening instantaneously and smoothly. As a result of the degree of freedom deficiency, the rock mass must separate into clusters what forces to move adjacent blocks by turn in time and in space. These blocks should move forth and back, to accelerate or decelerate to coordinate their movements into the cavity. Such a behavior reflects irreversible processes that are quite different from elastic behavior of vertical cross section of the roadway in plane strain state.en_US
dc.description.abstractНа основі математичного та фізичного моделювання встановлений просторовий характер зрушень оточуючого підготовчу виробку масиву. Будь-який гірський масив що має кінцеву міцність не може переміщуватись у порожнину протягнутої підземної виробки одночасно та поступово. Внаслідок дефіциту ступенів свободи масив неминуче має розділитися на кластери, що примушують сусідні блоки переміщатися по черзі в просторі та часу. Ці блоки змушені рухатись то вправо, то вліво, то вперед, то назад відносно вісі виробки, то швидше опускатись, то сповільнювати свій рух, щоб переміщуватись по шляху найменшого опору узгоджуючи свій взаємний рух. Така поведінка відображає незворотні геомеханічні процеси, які принципово відрізняються від пружних, що відбуваються при умові плоскої деформації. Spatial movement of surrounding an underground roadway rock mass has been discovered by computer and physical modeling. Any rock mass could not move into the opening instantaneously and smoothly. As a result of the degree of freedom deficiency, the rock mass must separate into clusters what forces to move adjacent blocks by turn in time and in space. These blocks should move forth and back, to accelerate or decelerate to coordinate their movements into the cavity. Such a behavior reflects irreversible processes that are quite different from elastic behavior of vertical cross section of the roadway in plane strain state.en_US
dc.publisherПроблеми гірського тиску. Збірник наукових праць №3/Під заг. ред. О.А. Мінаєва - Донецьк, ДонНТУ, 1999en_US
dc.subjectмоделированиеen_US
dc.subjectпространственный характер сдвиженийen_US
dc.titleПРОСТРАНСТВЕННЫЕ СДВИЖЕНИЯ ПОРОД ВОКРУГ ОДИНОЧНОЙ ПРОТЯЖЕННОЙ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЙ ВЫРАБОТКИen_US
Розташовується у зібраннях:Статті кафедри маркшейдерської справи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
30-63.pdf12,65 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.