Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/35516
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorAmelnytska, Olena-
dc.contributor.authorMizina, Olena-
dc.contributor.authorАмельницька, Олена-
dc.contributor.authorМізіна, Олена-
dc.date.accessioned2025-02-18T17:52:04Z-
dc.date.available2025-02-18T17:52:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationAmelnytska O. Strategy for management of innovative activities of enterprises in the electrical industry / O. Amelnytska, O. Mizina // Економічний вісник НТУУ “Київський політехнічний інститут” : зб. наук. праць, 2024. - Київ : Гельветика. - № 31. – С.59-63.uk_UK
dc.identifier.issn(PRINT): 2307-5651-
dc.identifier.issn(ONLINE): 2412-5296-
dc.identifier.urihttps://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/35516-
dc.description.abstractThe article examines current approaches to developing a strategy for managing the innovative activities of enterprises in the electrical industry, which is an important factor in increasing their competitiveness in the domestic and global markets. Particular attention is paid to key aspects of choosing a strategic approach for the innovative development of small enterprises that have limited resources, but at the same time have significant potential for implementing innovative solutions. Various models of managing innovation processes are analyzed, including adaptive, proactive, differentiated and integrated approaches, with a detailed description of their advantages and limitations. A number of strategies for organizing innovative activities are also proposed, among which the strategies of technological leadership, adaptive response, partnership in innovation and gradual improvement are highlighted. The results of the work have practical value for small businesses, providing them with effective tools for optimizing innovation activities. The conclusions of the study also open up prospects for further scientific explorations towards improving strategic management in the electrical engineering industry.uk_UK
dc.language.isoenuk_UK
dc.publisherКиїв : Гельветикаuk_UK
dc.subjectmanagement, strategyuk_UK
dc.subjectуправлінняuk_UK
dc.subjectinnovative activityuk_UK
dc.subjectelectrical engineering industryuk_UK
dc.subjectenterpriseuk_UK
dc.subjectстратегіяuk_UK
dc.subjectінноваційна діяльністьuk_UK
dc.subjectелектротехнічна галузьuk_UK
dc.subjectпідприємствоuk_UK
dc.titleStrategy for management of innovative activities of enterprises in the electrical industryuk_UK
dc.title.alternativeСтратегія управління інноваційною діяльністю підприємств електротехнічної галузіuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові праці співробітників кафедри УФЕБ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КПІ_Економічний вісник_№31_2024 (витяг).pdf2,61 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.