Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27310
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВоропаева, В.Я.-
dc.contributor.authorКабакчей, В.И.-
dc.contributor.authorВоропаєва, В.Я.-
dc.contributor.authorКабакчей, В.І.-
dc.contributor.authorVoropaeva, V.Y.-
dc.contributor.authorKabakchey, V.I.-
dc.date.accessioned2014-08-27T16:49:36Z-
dc.date.available2014-08-27T16:49:36Z-
dc.date.issued2014-06-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1(26). - Донецьк: ДонНТУ, 2014. - 234 сen_US
dc.identifier.issn2075-4272-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27310-
dc.descriptionA typical RFID system consists of tags, a reader as well as data processing parts. Each tag has its own ID called unique ID (UID) which is fixed at the manufacturing stage. Each UID will be transmitted to the reader by itself when the tag is in the operational range of the reader. If the tag is identified successfully, the reader will send commands to this specific tag. After this, the communication process between tags and reader finishes. However, under many application conditions, such as in a warehouse, a supermarket or at a motorway tollbooth, there could be a large number of tags within the operational range of reader at the same time. When two or more tags communicate with the reader simultaneously, signals will interfere with each other and the reader will detect a collision. The collision will reduce the identification efficiency of the RFID system dramatically. One of the critical challenges for RFID systems is maximizing the tag identification speed while maintaining low computational complexity. Due to its high throughput under high load conditions DFSA was widely applied in RFID system to reduce the collisions during the communication process between the tags and reader. It adjusts the frame length dynamically according to the estimation of the backlog, and it obtained a relatively high throughput under heavy load conditions. Thus, there is a problem of exact definition of number of tags in the operational range of the reader. The maximum throughput of the RFID system can be reached when the number of slots in a frame equals the number of unidentified tags The comparative analysis of anti-collision algorithms to achieve maximum throughput of radio frequency identification system is carried out. Selected a method that allows to increase the average throughput of RFID system. Compared with existing algorithms, this algorithm can estimate the number of unidentified tags more precisely. Analysis results show that this algorithm can also reduce the total slots used to identify tags and increase the tag identification speed.en_US
dc.description.abstractПроведен сравнительный анализ антиколлизионных алгоритмов с целью достижения максимальной пропускной способности системы радиочастотной идентификации. Выбран метод, который позволяет увеличить среднюю пропускную способность RFID-системы и повысить точность оценки количества неидентифицированных меток. Результаты моделирования показывают, что данный алгоритм может также уменьшить общее количество слотов, используемых для идентификации меток, и увеличить скорость их идентификации. Виконаний порівняльний аналіз антиколізійних алгоритмів з метою досягнення максимальної пропускної здатності системи радіочастотної ідентифікації. Обрано метод, який дозволяє збільшити середню пропускну здатність RFID-системи. У порівнянні з існуючими алгоритмами, цей алгоритм може оцінити кількість неідентифікованих міток більш точно. Результати аналізу показують, що даний алгоритм може також зменшити загальну кількість слотів, які використовуються для ідентифікації міток і збільшити швидкість їх ідентифікації.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1(26). - Донецьк: ДонНТУ, 2014. - С. 119-125.;-
dc.subjectRFID-меткаen_US
dc.subjectантиколлизионный алгоритмen_US
dc.subjectсчитывательen_US
dc.subjectрадиочастотная идентификацияen_US
dc.subjectміткаen_US
dc.subjectантиколізійний алгоритмen_US
dc.subjectзчитувачen_US
dc.subjectрадіочастотна ідентифікаціяen_US
dc.subjecttagen_US
dc.subjectanti-collision algorithmen_US
dc.subjectreaderen_US
dc.subjectradio frequency identificationen_US
dc.titleВЫБОР МЕТОДОВ ОЦЕНКИ КОЛИЧЕСТВА МЕТОК В РАБОЧЕЙ ЗОНЕ RFID-РИДЕРА ДЛЯ ДОСТИЖЕНИЯ МАКСИМАЛЬНОЙ ПРОПУСКНОЙ СПОСОБНОСТИen_US
dc.title.alternativeВибір методів оцінки кількості міток в робочій зоні RFID-рідера для досягнення максимальної пропускної здатностіen_US
dc.title.alternativeChoice of methods estimating the number of tags in the operational range of the reader to maximize the throughputen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 1(26)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
VoropaevaVY_2.PDF1,3 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.