Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27308
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄвсеєва, О.Г.-
dc.contributor.authorЕвсеева, Е.Г.-
dc.contributor.authorYevsyeyeva, E.G.-
dc.date.accessioned2014-08-27T16:35:49Z-
dc.date.available2014-08-27T16:35:49Z-
dc.date.issued2014-06-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1(26). - Донецьк: ДонНТУ, 2014. - 234 сen_US
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27308-
dc.descriptionIn connection with the trend of wide application of information-communication technologies in the training process the concept of information-communication technologies of training is considered. This concept is treated as a system of general pedagogical, psychological and didactical procedures of interaction of teachers and students with the use of technical resources, which aims to implement the content, methods, forms and means of training, adequate to the aims of education, the individual needs of students and the requirements to the formation of information competences. The necessity of using information-communication technologies of teaching is demonstrated. The computer-oriented tools for teaching mathematics on the basis of the activity approach at a technical university are considered. The software “Automated workplace of a mathematics teacher at a technical university” is proposed. The feature of the implemented in the program technology of training designing is the use of five components, which make educational-metodical materials aimed at step-by-step mastering of educational action. The result of Professor's work with the program is the development of a set of teaching and methodical materials necessary for lectures or practical classes, organization of independent work of students. The advantages of such teaching materials are their variability, weight spectrum of knowledge and skills task systems, heuristic, professionally-designed, student-oriented, differentiated systems of tasks in training on the basis of activity approach.en_US
dc.description.abstractРозглянуто компю‘терно-орієнтовані засоби навчання математики у технічному університеті. Запропоновано авторський програмний засіб «Автоматизоване робоче місце викладача математики у ВТНЗ». Особливістю технології проектування навчання, що реалізується у розробленій програмі, є використання п‘ятикомпонентної предметної моделі студента, яка уможливлює створення навчально-методичних матеріалів, спрямованих на покрокове опанування навчальними діями. Рассмотрены компьютерно-ориентированные средства обучения математике в техническом университете на основе деятельностного подхода. Предложено авторское программное средство «Автоматизированное рабочее место преподавателя математики во ВТУЗ». Особенностью технологии проектирования обучения, которая реализуется в разработанной программе, является использование пятикомпонентной предметной модели студента, которая делает возможным создание учебно-методических материалов, направленных на пошаговое овладение учебными действиями.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1(26). - Донецьк: ДонНТУ, 2014. - С. 101-110.;-
dc.subjectнавчання математикиen_US
dc.subjectдіяльнісний підхідen_US
dc.subjectкомпю‘терно-орієнтовані засоби навчанняen_US
dc.subjectобучение математикеen_US
dc.subjectавтоматизоване робоче місце викладача математикиen_US
dc.subjectдеятельностный подходen_US
dc.subjectкомпьютерно-ориентированные средства обученияen_US
dc.subjectавтоматизированное рабочее место преподавателя математикиen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectactivity approachen_US
dc.subjectcomputer-oriented teaching toolsen_US
dc.subjectautomated workplace of a mathematics teacheren_US
dc.titleВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНИХ ЗАСОБІВ ПРОЕКТУВАННЯ І ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ НА ЗАСАДАХ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ В ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІen_US
dc.title.alternativeИспользование компьютерно-ориентированных средств проектирования и организации обучения математике на основе деятельностного подхода в техническом университетеen_US
dc.title.alternativeThe use of computer-oriented design and training tools for mathematics teaching on the basis of the activity approach at a technical universityen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 1(26)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yevsyeyeva.PDF1,49 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.