Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27082
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorTkachenko, I.P.-
dc.contributor.authorKarpova, N.A.-
dc.contributor.authorТкаченко, И.П.-
dc.contributor.authorКарпова, Н.А.-
dc.contributor.authorТкаченко, І.П.-
dc.contributor.authorКарпова, Н.О.-
dc.date.accessioned2014-07-10T07:27:33Z-
dc.date.available2014-07-10T07:27:33Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013en_US
dc.identifier.issnУДК 37.015.3:378-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27082-
dc.descriptionВ статье рассматриваются наиболее важные психологические особенности памяти, в частности, краткосрочной, которые влияют на процесс обучения иностранным языкам. Авторы обосновывают свое видение проблемы положениями теорий, разработанных П. Я. Гальпериным, Р. Солсо и другими ведущими психологами и педагогами. В данной статье основное внимание уделяется факторам, влияющим на краткосрочную память, а также даются некоторые рекомендации для улучшения процесса обучения чтению иноязычного текста.en_US
dc.description.abstractThe article deals with the problem of taking into consideration the most important psychological characteristics of learner’s memory effecting the process of learning a foreign language. The vision of the problem is based on theoretical theses of Psychology and Pedagogy. One particular aspect of foreign language teaching which is tackled on in the article is the problem of working with a text. The authors consider the most important factors of memory effecting the process of learning, such as emotional factors, motivation, clustering of information and the main channels of perception. The authors also suggest some methods aimed at adapting the process of foreign language teaching to various psychological characteristics of learners’ personalities. The article deals not only with theoretical problems but contains some practical suggestions how to improve the process of learning a foreign language and make it easier for learners. In conclusion the authors define subjects for further study of the problem.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectпамятьen_US
dc.subjectпсихологические особенности личности обучаемогоen_US
dc.subjectфакторыen_US
dc.subjectвосприятиеen_US
dc.subjectусовершенствание навыков чтенияen_US
dc.subjectпам’ятьen_US
dc.subjectпсихологічні особливості особистостіen_US
dc.subjectфакториen_US
dc.subjectсприйняттяen_US
dc.subjectпокращення навичок читанняen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectpsychological characteristicsen_US
dc.subjectlearner’s personalityen_US
dc.subjectimprove skills of reading a foreign texten_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectemotional factoren_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectclustering of informationen_US
dc.titleSome individual characteristics of memory effecting learning foreign languagesen_US
dc.title.alternativeПро деякі особливості пам’яті, які впливають на вивчення іноземних мовen_US
dc.title.alternativeО некоторых особенностях памяти, влияющих на изучение иностранных языковen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(14)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
TKACHENKO.pdf91,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.