Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23626
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сурцева, А.А. | - |
dc.contributor.author | Surtseva, A.A. | - |
dc.date.accessioned | 2013-11-08T12:45:45Z | - |
dc.date.available | 2013-11-08T12:45:45Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 40-1 - Донецьк, ДонНТУ, 2011. | en_US |
dc.identifier.uri | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23626 | - |
dc.description | The necessity of multi-level social contract in the evaluation of content and prospects of forming a horizontal social contract in Russia as well as contractual practices, folding at the regional level, will largely determine the likely options of a nationwide horizontal social contract in Russia. Analysis of the practice of regional social contract between business and government in Russia led to the conclusion that there are exist elements of two types of social contract ("vertical" and "horizontal"). However, emerging at the regional level, specific contractual relationship (quasitax charges and organized sponsorship) can be regarded as a manifestation of the external tendency to form a non-classical variant of a horizontal social contract. | en_US |
dc.description.abstract | Обосновывается необходимость учета многоуровневости социального контракта при оценке содержания и перспектив формирования горизонтального социального контракта в России, так как контрактные практики складывающиеся на региональном уровне во многом будут определять вероятные параметры общероссийского горизонтального социального контракта. Анализ практики регионально социального контракта власти и бизнеса в России привел к выводу о наличие элементов двух типов социального контракта («вертикального» и «горизонтального»). Однако возникающие на региональном уровне специфические контрактные взаимосвязи (квази-налоговые сборы и организованное спонсорство) можно рассматривать как проявление объективной тенденции к формированию неклассического варианта горизонтального социального контракта. | en_US |
dc.publisher | ДонНТУ | en_US |
dc.subject | вертикальный социальный контракт | en_US |
dc.subject | горизонтальный социальный контракт | en_US |
dc.subject | квазифискальные взаимосвязи власти и бизнеса | en_US |
dc.subject | vertical social contract | en_US |
dc.subject | horizontal social contract | en_US |
dc.subject | quasi-fiscal relationship between business and government | en_US |
dc.subject | вертикальний соціальний контракт | en_US |
dc.subject | горизонтальний соціальний контракт | en_US |
dc.subject | квазіфіскальні взаємозв’язки влади та бізнесу | en_US |
dc.title | Региональный социальный контракт власти и бизнеса (на примере Кемеровской области) | en_US |
dc.title.alternative | Regional social contract between business and government (exemplified by the region of Kemerovo) | en_US |
dc.title.alternative | Регіональний соціальний контракт влади і бізнесу (на прикладі Кемеровської області) | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 40-1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
26.pdf | 434,55 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.