Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18610
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТКАЧЕНКО, Н. М.-
dc.contributor.authorТкаченко, Н. Н.-
dc.contributor.authorTkachenko, N.-
dc.date.accessioned2013-04-15T22:15:55Z-
dc.date.available2013-04-15T22:15:55Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 378.016:[37.091.12-051:373.2](043.3)-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18610-
dc.descriptionThe readiness for planning out-of-class educational activities is defined in the article as the indicator of training future primary school teachers for this activity. The structural components of primary school teachers’ readiness for planning out-of-class educational activities are analyzed in detail. These components are the following: general educational and special knowledge, skills of planning technological acts and operations, personal psychological peculiarities and qualities of a teacher. General knowledge is considered to be the basis of primary school teachers’ readiness for planning out-of-class educational activities. This knowledge is implemented in teachers’ practical activity and makes up the structural core of projecting skills. Taking into account the procedure of planning educational process we suggest a list of skills, which are the components of primary school teachers‘ readiness for planning out-of-class educational activities. The most important of them are:  ability to analyze data, specify educational goals; ability to select material according to the goals and objectives;  ability to represent educational material in the form of patterns of students’ activity;  ability to highlight possible technological methods of training and education;  ability to evaluate and compare structure of students’ activity;  ability to correct educational process;  ability to distribute time for each stage of the educational process; etc. So the educational process at high school should be aimed at forming all the structural components of primary school teachers’ readiness for planning out-of-class educational activitiesen_US
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз структурних компонентів готовності майбутніх учителів до проектування позаурочної виховної діяльності. Серед них визначено сукупність загальнопедагогічних та спеціальних знань; умінь виконання технологічних дій і операцій проектування; індивідуальних психічних властивостей особистості та професійно значущих якостей вчителя, на формування яких необхідно спрямовувати освітній процес у ВНЗen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectreadiness for planningen_US
dc.subjectstructure of readinessen_US
dc.subjectout-of-class educational activitiesen_US
dc.subjectготовность к проектированиюen_US
dc.subjectструктура готовностиen_US
dc.subjectвнеурочная воспитательная деятельностьen_US
dc.subjectготовність до проектуванняen_US
dc.subjectструктура готовностіen_US
dc.subjectпозаурочна виховна діяльністьen_US
dc.titleСТРУКТУРНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ПОЗАУРОЧНОЇ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІen_US
dc.title.alternativeСтруктурная характеристика готовности будущих учителей начальных классов к проектированию внеурочной воспитательной деятельностиen_US
dc.title.alternativeStructural Characteristics of Future Primary School Teachers’ Readiness for Planning Out-of-Class Educational Activitiesen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ntkach.pdf270,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.