Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18600
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКОКОРІНА, Л. В.-
dc.contributor.authorКокорина, Л. В.-
dc.contributor.authorKokorina, L. V.-
dc.date.accessioned2013-04-15T20:52:25Z-
dc.date.available2013-04-15T20:52:25Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 37.013.74-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18600-
dc.descriptionThe article generalizes the leading strategies of gifted children pedagogical support in Spain. The author considers the practical experience of educational response to high ability children at typical comprehensive educational establishments. Nowadays the Spanish educators use the following strategies of educational response: acceleration, grouping, educational enrichment and extracurricular support. Spanish scientists point out that acceleration can be of 2 types: unlimited and controlled. In Spain controlled acceleration holds the leading position. High ability pupils have the possibility to enroll the education period earlier than the age set by the actual law, but the acceleration cannot exceed 2 years during the whole period of education (1 year of primary education and 1 year of secondary education). However, gifted children are not allowed to enroll higher education earlier than it is set by education law. Another strategy developed by educational administration is grouping. Grouping is realized in two ways: general and partial. The leading tendency in Spanish education is educational integration, which presupposes the education without separating any kinds of pupils. That’s why Spanish educators put into action partial grouping which is realized by means of forming groups or classes of high ability pupils according to their interests and talents in the network of typical comprehensive schools. Educational enrichment is the most widespread means of education response to gifted children. It is widely used in the educational process of secondary schools. The enrichment is implemented in the way of widening the curriculum or individual adaptation of the curriculum according to the special needs of gifted children. Extracurricular support is realized by means of enrichment programs which are put into practice by non-government organizations or higher educational establishmentsen_US
dc.description.abstractУ поданій статті автор узагальнює провідні стратегії педагогічної підтримки обдарованих дітей в королівстві Іспанія. Автором висвітлено та усвідомлено практичний досвід освітньої відповіді дітям з високими здібностями в межах типового загальноосвітнього навчального закладу. На сучасному етапі іспанські освітяни використовують такі стратегії освітньої відповіді: прискорення, угрупування, освітнє збагачення та позашкільна підтримкаen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectgiftednessen_US
dc.subjectgifted educationen_US
dc.subjecteducation in Spainen_US
dc.subjecteducation responseen_US
dc.subjectaccelerationen_US
dc.subjectgroupingen_US
dc.subjecteducational enrichmenten_US
dc.subjectодаренностьen_US
dc.subjectобразование одаренныхen_US
dc.subjectобразование Испанииen_US
dc.subjectобразовательный ответen_US
dc.subjectускорениеen_US
dc.subjectгруппированиеen_US
dc.subjectобразовательное обогащениеen_US
dc.subjectобдарованістьen_US
dc.subjectосвіта обдарованихen_US
dc.subjectосвіта Іспаніїen_US
dc.subjectосвітня відповідьen_US
dc.subjectприскоренняen_US
dc.subjectугрупуванняen_US
dc.subjectосвітнє збагаченняen_US
dc.titleСТРАТЕГІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ В ІСПАНІЇen_US
dc.title.alternativeСтратегии педагогической поддержки одаренных детей в Испанииen_US
dc.title.alternativeStrategies of Gifted Children Pedagogical Support in Spainen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kokorina.pdf307,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.