Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8752
Title: Математическая модель процесса топливоподачи системой common rail с пьезоэлектрической форсункой
Other Titles: Математична модель процесу паливоподачі системою common rail з п'єзоелектричною форсункою
Mathematical Model of the Fuel Feed Process by the System Of “Common Rail” with the Piezoelectric Injector
Authors: Прохоренко, Андрей Алексеевич
Самойленко, Д.Е.
Мешков, Денис Викторович
Прохоренко, Андрій Олексійович
Самойленко, Д.Є.
Мешков, Денис Вікторович
Prochorenko, A.A.
Samojlenko, D.E.
Meshkov, D.V.
Keywords: АККУМУЛЯТОРНАЯ ТОПЛИВНАЯ СИСТЕМА
ПЬЕЗОЭЛЕКТРИЧЕСКАЯ ФОРСУНКА
АКУМУЛЯТОРНА ПАЛИВНА СИСТЕМА
П’ЄЗОЕЛЕКТРИЧНА ФОРСУНКА
BALLERY FUEL SYSTEM
PIEZOELECTRIC INJECTOR
Issue Date: 25-Sep-2009
Publisher: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Citation: Прохоренко А.А. Математическая модель процесса топливоподачи системой common rail с пьезоэлектрической форсункой / А.А. Прохоренко, Д.Е. Самойленко, Д.В. Мешков // Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / АДІ «ДонНТУ». – Горлівка, 2009. - № 1.(8) – С. 6-12.
Abstract: Представлена математическая модель процесса топливоподачи системой Common Rail с пьезоэлектрической форсункой. Рассмотрена конструкция топливной форсунки, назначение и принцип действия ее элементов. Приведено описание математической модели. Установлено, что результаты моделирования адекватно отображают процессы в топливной аппаратуре, а сама модель может быть использована при разработке, оптимизации и адаптации современной топливной аппаратуры.
Description: In the article the mathematical model of the fuel feed process by the system of “Common Rail” with a piezoelectric injector is presented. The design of the fuel injector, function and a principle of its elements operation is considered. The description of the mathematical model is resulted. It is established, that results of modeling adequately display processes in the fuel equipment, and the model itself can be used at the working out, optimization and adaptation of modern fuel equipment.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/8752
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:№1 (2009-8)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Прохоренко.pdf725 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.