Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/6008
Title: Розробка методу компенсації вугільного пилу для інфрачервоного вимірювача концентрації метану.
Other Titles: Разработка метода компенсации угольной пыли для инфракрасного измеритель концентрации метана.
Developing of the method of compensation of coal dust for the infra-red meter of methane concentration.
Authors: Вовна, О.В.
Вовна, А.В.
Vovna, A.V.
Keywords: вимірювач
інфрачервоний метод
метод компенсації
вугільний пил
концентрація, метан
точність
швидкодія
измеритель
инфракрасный метод
метод компенсации
угольная пыль
концентрация, метан
точность
быстродействие
meter
infra-red method
method of compensation
coal dust
concentration
methane
accuracy
performance
Issue Date: 10-Sep-2010
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: “Обчислювальна техніка та автоматизація”. Випуск 171(19)/ Редкол.: Башков Є.О. (голова) та ін. — Донецьк: ДонНТУ, 2010. — 224 с.
Abstract: Розроблено метод компенсації впливу вугільного пилу на результати вимірювання концентрації метану для інфрачервоного оптико-абсорбційного вимірювача. Використання розробленого методу в оптичних вимірювачах концентрації метану дозволяє експлуатувати їх в умовах високої запиленості вугільних шахт.
Description: Developing of the method of compensation of coal dust for the infra-red meter of methane concentration. Method of compensation of influence of coal dust on the results of methane concentration measurements for infra-red optical- absorptive meter is developed. Usage of this method in the optical methane concentration meters allows maintaining them in the conditions of high dustiness of coal mines.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/6008
Appears in Collections:Випуск 19 (171)
Статті кафедри ЕТ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf373,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.