Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/28061
Назва: АНАЛИЗ РАБОТЫ МАГНИТОУПРУГОГО ПРЕОБРАЗОВАТЕЛЯ НА ПОВЕРХНОСТИ КОРПУСА СУДНА
Інші назви: Аналіз роботи магнітопружнього перетворювача на поверхні корпусу судна.
The analysis of operation of the magnetoelastic transformer on a surface of the casing of the vessel.
Автори: В.Б. Нестеренко, V.B. Nesterenko
В.В. Мирошников, V.V. Мiroshnikov
Ключові слова: преобразователь
transformer
магнитная проницаемость
magnetic conductivity
погрешности
errors
деформация
deformation
петля гистерезиса
hysteresis curve
Дата публікації: тра-2015
Видавництво: Донецький національний технічний університет
Бібліографічний опис: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (28). - Красноармійськ, ДонНТУ, 2015.
Серія/номер: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (28). - Красноармійськ, ДонНТУ, 2015. - C. 188-197.;
Короткий огляд (реферат): Суда типа река-море имеют длину более 100 метров, что приводит к намагничиванию корпуса до величины (1020 … 3633) А/м. При установке на поверхности корпуса судна магнитноупругого преобразователя для контроля величины механических напряжений на контролируемый участок корпуса действует одновременно постоянное магнитное поле корпуса судна и переменное поле возбуждения преобразователя. За счет постоянного тока поля рабочая точка на кривой намагничивания смещается, что приводит к уменьшению магнитной проницаемости контролируемого металла и как следствие, снижению уровня чувствительности магнитоупругого преобразователя. Так для Ст3 и сталь 20 снижение чувствительности может достичь (15 – 23) %, что существенно нивелирует достоинства магнитоупругих преобразователей и делает контроль с их помощью малодостоверным на крупногабаритных объектах.
Опис: Monitoring of mechanical stresses of large-size objects is connected to the certain difficulties caused by that all objects of monitoring are in the earth magnetic field. Under the influence of this field they acquire, because of the overall dimensions, rather big value of magnetization which changes magnetic conductivity of controlled metal. When monitoring static objects, influence of the field of Earth will be constant and invariable that quite gives in to the account and compensating. It is necessary to develop special systems capable to trace change of this field for the objects permanently changing the orientation in the earth magnetic field and to create a compensation magnetic field in the field of monitoring. River sea vessels have length more than 100 meters that leads to magnetization of the casing to value (1020…3633) A/m. In case of installation at the same time constant magnetic field of the casing of the vessel and a variation field of excitation of the transformer acts on a surface of the casing of the vessel of the magnetoelastic transformer for monitoring of value of mechanical stresses on a controlled section of the casing. At the expense of a direct current of a field the operation point on a magnetization curve displaces that leads to reduction of magnetic conductivity of controlled metal and as a result, to lowering of level of sensitivity of the magnetoelastic transformer. So for St3 and steel 20 lowering of sensitivity can reach (15 – 23)% that significantly levels advantages of magnetoelastic transformers and does monitoring with their help improbable on large-size objects.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/28061
ISSN: 2075-4272
Розташовується у зібраннях:Випуск 1(28)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Npdntu_ota_2015_1_25.pdf267,74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.