Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/28016
Title: СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ОЦІНКИ СТУПЕНЯ ДОСЯГНЕННЯ ЕКОНОМІКОЮ КРАЇНИ СТАНУ ЕКОНОМІКИ ЗНАНЬ
Other Titles: SYSTEMATIZE APPROACHES TO ASSESSING THE DEGREE OF ACHIEVEMENT COUNTRY ECONOMY OF KNOWLEDGE ECONOMY
Authors: Подлужна, Наталя Олександрівна
Захарова, Оксана Володимирівна
Keywords: Економіка знань, оцінка, індекс, методика, показники, інформація
Knowledge еconomy, the evaluation, index, methodology, metrics, information
Issue Date: 2016
Publisher: Соціально-трудові відносини: теорія і практика. – Збірник наукових праць. ДВНЗ «КНЕУ ім. В. Гетьмана»
Series/Report no.: №2
Abstract: У статті систематизовано підходи щодо оцінки ступеня досягнення економікою країни стану економіки знань, виявлено їх спорідненість та взаємозв’язок. Визначено переваги та недоліки основних методик оцінки економіки знань. Запропоновано класифікацію проблем, які властиві кількісної оцінки стану економіки знань на макрорівні. The article is to systematize approaches to assess the degree of achievement of the country’s economy the economy of knowledge, revealing their relationship and relationship. Advantages and disadvantages of the main methods of evaluation of the knowledge economy. The classification of problems that are inherent in the quantitative assessment of the knowledge economy at the macro level. Scientific novelty of the research is the further development of classification problems when assessing the degree of achievement of the knowledge economy, and systematization of approaches to assess the degree of achievement of the country’s economy the economy of knowledge. Further studies will be used for analysis of the knowledge economy in Ukraine with the peculiarities of its economic and social development.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/28016
ISSN: -
Appears in Collections:Подлужна Наталя Олександрівна, к.е.н., доцент, доцент кафедри МДУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
90-99 (1).pdf452,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.