Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27200
Название: Сутність професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів
Другие названия: Сущность профессиональной подготовки будущих учителей начальных классов
The Essence of Future Primary School Teacher Vocational Training
Авторы: Данильченко, С.В.
Danylchenko, S.
Ключевые слова: профессионально-педагогическая подготовка
професійно-педагогічна підготовка
pedagogical training
vocational training
подготовка будущих учителей
профессиональная деятельность
учитель начальных классов
primary school teachers
professional activity
training of future teachers
підготовка майбутніх вчителів
професійна діяльність
вчитель початкових класів
Дата публикации: 2013
Издательство: ДонНТУ
Библиографическое описание: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013
Краткий осмотр (реферат): Спираючись на аналіз сучасних досліджень і публікацій, автор визначає зміст готовності майбутніх вчителів до педагогічної діяльності і виокремлює критерії її оцінювання. Автор доводить визначальну роль особистісного, діяльнісного і компетентнісного підходів у підготовці майбутніх фахівців до неперервного професійного розвитку, в якому вирішальну роль відіграє розвинутий пізнавальний інтерес, на формування якого у молодших школярів впливатиме особистість вчителя.
Описание: Based on the analysis of research and publications, the author defines the content of future teachers’ readiness for teaching activities and identifies criteria for its assessment. The author proves crucial role of personal, activity and competence approaches in future professionals training for uninterrupted professional development, where a crucial role is played by developed cognitive interest, the formation of which in primary school children is affected by the teacher’s individuality. Future teachers’ readiness for the formation of junior school pupils’ cognitive interest is understood as the formed condition of the specialists’ competence as for the primary school children’s cognitive interest formation which is characterized by the existence of cognitive, motivational-axiological and action components. There are four main areas of the future teachers training process organization in the educational establishment working system. They are: 1) future teachers’ personal formation should take place both in class and extracurricular work; 2) professional self-education is a necessary component of the teachers’ integral concept; 3) the formation of the comprehensively developed person through the activization in the different fields: social, political, scientific, artistic; 4) the implementation of the educational mass forms into the education establishment activity. The studying at the pedagogical higher education establishment should be guided not just by the studied subject but also by a student’s personality, needs and interests. It creates the atmosphere of co-working and specifies the necessity of the dialogue as the educational interaction dominant and stimulates the exchange of thoughts, impressions and experience.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27200
Располагается в коллекциях:Випуск 2(14)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Danylchenko.pdf100,45 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.