Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27186
Название: Перспективи та шляхи вдосконалювання автомобільних двигунів внутрішнього згорання
Другие названия: Перспективы и пути совершенствования автомобильных двигателей внутреннего сгорания
Perspectives and Ways of Automobile Internal Combustion Engines Improvement
Авторы: Шляхов, Віталій Сергійович
Шляхов, Виталий Сергеевич
Shlyakhov, V. S.
Ключевые слова: ВІДКЛЮЧЕННЯ ЦИЛІНДРІВ
МОДУЛЬНА СИЛОВА УСТАНОВКА
БЕЗШАТУННИЙ ДВИГУН
МЕХАНІЗМ ВІДКЛЮЧЕННЯ ЦИЛІНДРІВ
ФІЗИЧНА МОДЕЛЬ
БЕЗМОТОРНА УСТАНОВКА
ДОСЛІДЖЕННЯ
ОТКЛЮЧЕНИЕ ЦИЛИНДРОВ
МОДУЛЬНАЯ СИЛОВАЯ УСТАНОВКА
БЕСШАТУННЫЙ ДВИГАТЕЛЬ
МЕХАНИЗМ ВЫКЛЮЧЕНИЯ ЦИЛИНДРОВ
ФИЗИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ
БЕЗМОТОРНАЯ УСТАНОВКА
ИССЛЕДОВАНИЯ
CYLINDER CUTOUT
MODULAR POWER UNIT
CONROD FREE ENGINE
CYLINDER CUTOUT MECHANISM
PHYSICAL MODEL
MOTORLESS DEVICE
RESEARCHES
Дата публикации: 22-июн-2013
Издательство: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Библиографическое описание: Шляхов В. С. Перспективи та шляхи вдосконалювання автомобільних двигунів внутрішнього згорання / В. С. Шляхов / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 117-124.
Краткий осмотр (реферат): Проведено огляд існуючих способів геометричної зміни робочого об’єму автомобільних двигунів внутрішнього згоряння. Описано конструкцію безшатунного двигуна з механізмом модульного відключення циліндрів, який розроблено на кафедрі «Автомобільний транспорт» АДІ ДВНЗ «ДонНТУ». Наведено деякі результати дослідження фізичної моделі механізму модульного відключення циліндрів на безмоторній установці.
Описание: A review of existing methods of geometric changes of the working volume of automobile internal combustion engines as a result of which the advantage of engines with a modular cutout of cylinders is proved. The preconditions of load control in petrol and diesel engines in the partial modes by changing their cubic capacity under the part of the working cylinder cutout condition are also proved. It is shown that while carrying out the existing ways of cylinders cutout analysis one of the most effective of them is cylinder deactivation by stopping the piston motion. The design of the conrod free engine with the system of modular cutout of cylinders is described. The functional scheme of the cylinders modular cutout mechanism is given. The cylinders modular cutout mechanism is developed at the Motor Transport Department of the Automobile and Road-Transport Institute of the State Institution of Higher Education of Donetsk National Technical University. The function of each elements of mechanism is described. The results received at the previous stage by making the analysis concerning the physical model of mechanism of cylinders modular cutout on engineless device are given. The design of some elements of motorless device is described. The analysis of the results received during processing the oscillograms shows that time of mechanism functioning is not above 3 msec under condition of 1 kN load on the mechanism.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27186
ISSN: 1990-7796
Располагается в коллекциях:№2 (2012-15)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Шляхов.pdf3,34 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.