Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27082
Title: Some individual characteristics of memory effecting learning foreign languages
Other Titles: Про деякі особливості пам’яті, які впливають на вивчення іноземних мов
О некоторых особенностях памяти, влияющих на изучение иностранных языков
Authors: Tkachenko, I.P.
Karpova, N.A.
Ткаченко, И.П.
Карпова, Н.А.
Ткаченко, І.П.
Карпова, Н.О.
Keywords: память
психологические особенности личности обучаемого
факторы
восприятие
усовершенствание навыков чтения
пам’ять
психологічні особливості особистості
фактори
сприйняття
покращення навичок читання
memory
psychological characteristics
learner’s personality
improve skills of reading a foreign text
perception
emotional factor
motivation
clustering of information
Issue Date: 2013
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013
Abstract: The article deals with the problem of taking into consideration the most important psychological characteristics of learner’s memory effecting the process of learning a foreign language. The vision of the problem is based on theoretical theses of Psychology and Pedagogy. One particular aspect of foreign language teaching which is tackled on in the article is the problem of working with a text. The authors consider the most important factors of memory effecting the process of learning, such as emotional factors, motivation, clustering of information and the main channels of perception. The authors also suggest some methods aimed at adapting the process of foreign language teaching to various psychological characteristics of learners’ personalities. The article deals not only with theoretical problems but contains some practical suggestions how to improve the process of learning a foreign language and make it easier for learners. In conclusion the authors define subjects for further study of the problem.
Description: В статье рассматриваются наиболее важные психологические особенности памяти, в частности, краткосрочной, которые влияют на процесс обучения иностранным языкам. Авторы обосновывают свое видение проблемы положениями теорий, разработанных П. Я. Гальпериным, Р. Солсо и другими ведущими психологами и педагогами. В данной статье основное внимание уделяется факторам, влияющим на краткосрочную память, а также даются некоторые рекомендации для улучшения процесса обучения чтению иноязычного текста.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27082
ISSN: УДК 37.015.3:378
Appears in Collections:Випуск 2(14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TKACHENKO.pdf91,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.