Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27060
Title: Методологія оцінки конкурентоспроможності продукції на споживчому ринку
Other Titles: Методология оценки конкурентоспособности продукции на потребительском рынке
The Methodology for Assessing the Products’ Competitiveness in the Consumer Market
Authors: Ярим-Агаєв, О.М.
Письменний, О.А.
Ярым-Агаев, А.Н.
Письменный, А.А
Yarim-Agaev, A.N.
Pysmenny, A.A.
Keywords: конкурентоспроможність товару
споживчий ринок
характеристики товару
критерій
частка ринку
competitiveness of the goods
consumer market
characteristics of the goods
criterion
market share
конкурентоспособность товара
потребительский рынок
характеристики товара
критерий
доля рынка
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 41. – Донецьк, ДонНТУ, 2012. – 210 с
Abstract: Стаття присвячена методології оцінки рівня конкурентоспроможності продукції споживчого ринку на основі маркетингового критерію. У якості критерію конкурентоспроможності товару запропоновано використовувати частку товару на ринку, що дає змогу інтерпретувати вплив показника конкурентоспроможності на результати роботи підприємства. Запропоновано методичний підхід щодо оцінки конкурентоспроможності продукції на споживчому ринку на основі визначення інтегрального коефіцієнту конкурентоспроможності, яка дозволяє врахувати нееквівалентність сприйняття споживачами економічних та неекономічних характеристик товару.
Description: The article is devoted to the methodology for assessing the level of product competitiveness on the consumer market on the basis of a marketing criterion. As a criterion for the goods competitiveness it is proposed to use the share of goods in the market, which makes it possible to interpret the impact of the competitive rate on business outcomes. There is proposed a methodological approach to assessing the products competitiveness in the consumer market based on defining an integral factor of competitiveness, which allows taking into account the nonequivalence of consumers' perception of economic and non-economic characteristics of the goods.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27060
Appears in Collections:Випуск 41

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf329,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.