Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/23620
Title: Социально-экономические преобразования потребления в русле институционального анализа
Other Titles: Socio-economic changes in the consumer mainstream institutional analysis
Соціально-економічні перетворення споживання в руслі інституціонального аналізу
Authors: Филоненко, Ю.В.
Filonenko, Y.V.
Філоненко, Ю.В.
Keywords: институты
институциональная методология
потребление
потребительское поведение
рациональность
ориентация на среднее мнение
institutions
institutional methodology
consumption
consumer behavior
rationality
focus on the average citizen’s opinion
інститути
інституціональна методологія
споживання
споживча поведінка
раціональність
орієнтація на середню думку
Issue Date: 2011
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 40-1 - Донецьк, ДонНТУ, 2011.
Abstract: Рассматривается социально-экономический феномен потребительского поведения и потребления в контексте институционального анализа. Автор, применяя методологию институционализма, определяет сущность и специфику потребления российских домохозяйств, и приходит к выводу о том, что в российской экономике институциональный анализ обладает наибольшим методологическим потенциалом, позволяя исследователям обосновать стимулы и мотивы потребления в современном обществе и прогнози-ровать социально-экономические процессы, связанные с развитием «общества потребления».
Description: We consider the socio-economic phenomenon of consumer behavior and consumption in the context of institutional analysis. The author, using the methodology of institutionalism, determines the nature and specificity of consumption of Russian households, and concludes that for the Russian economy, institutional analysis offers the greatest methodological potential, allowing researchers to justify the incentives and motives of consumption in contemporary society and to predict the socio-economic processes related to the development of "consumer society".
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23620
Appears in Collections:Випуск 40-1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70.pdf326,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.