Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20158
Title: | ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ |
Other Titles: | Психолого-педагогическое обоснование личностно-ориентированного обучения. Pedagogical and Psychological Foundation of Person-Oriented Education and Training |
Authors: | Приходченко, К. І. Карпова, Н. О. Ткаченко, І. П. Приходченко, Е. И. Карпова, Н. А. Ткаченко, И. П. Prykhodchenko, K. Karpova, N Tkachenko, I. |
Keywords: | личностно-ориентированное обучение психологиеские процессы когнитивная деятельность person-oriented education and training psychological processes cognitive activity особистісно-орієнтоване навчання психічні процеси розумова діяльність |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с |
Abstract: | У роботі викладено деякі положення сучасної педагогіки і психології, на які спираються автори з ціллю теоретичного обґрунтування розробки методичних прийомів у рамках особистісно-орієнтованого навчання. Спираючись на деякі теоретичні розробки, зокрема, теорію планомірно-поетапного формування розумової діяльності, автори приходять до висновку про головне завдання особистісно-орієнтованого навчання |
Description: | The article presents the principal theoretical statements of modern pedagogy and psychology with the aim of creating theoretical foundation for developing methods of person-oriented teaching. On the basis of some psychological teachings, in particular, the authors come up with formulating the principal object of person-oriented teaching. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20158 |
Appears in Collections: | Випуск 11 (202) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Prykhodchenko.pdf | 232,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.