Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20124
Title: | ФОРМИРОВАНИЕ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В ВУЗЕ |
Other Titles: | Формування комунікативної компетентності студентів в процесі вивчання іноземної мови у вузі Formation of Students Communicative Competence in the Process of Learning Foreign Language in the Institute of Higher Education |
Authors: | Ларионова, А. С. Ларіонова, А. С. Larionova, А. |
Keywords: | комунікативний підхід коммуникативный подход communicative approach компетенція когнітивний рівень комунікативна компетентність операційний рівень особистісно-професійний рівень компетенция коммуникативная компетентность когнитивный уровень операционный уровень личностно- профессиональный уровень capacity communicative competence cognitive level operational level person-occupational level |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с |
Abstract: | В статье рассматриваются различия в понятиях «компетентность» и «компетенция», формирование коммуникативной компетентности в процессе обучения иностранному языку в вузе, различные уровни развития исследуемой компетентности, методы интенсификации развития навыков говорения |
Description: | In the article the differences between notions of “competence” and “capacity”, formation of communicative competence in the process of learning foreign languages in the institute of higher education, different levels of development of competence under consideration, methods of intensification of speaking skills are examined |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20124 |
Appears in Collections: | Випуск 11 (202) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Larionova.pdf | 254,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.