Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20116
Title: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЛІНГВОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ
Other Titles: Теоретические основы формирования лингвокультурной компетенции у будущих учителей иностранных языков.
Theoretical principles of the problem of future foreign language teachers’ linguo-cultural competence forming
Authors: Соломаха, А. В.
Соломаха, А. В.
Solomacha, А.
Keywords: лингвокультурная компетенция
лінгвокультурна компетенція
linguo-cultural competence
учитель иностранного языка
языковая картина мира
вчитель іноземної мови
мовна картина світу
foreign language teacher
language world view
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с
Abstract: У статті розглянуто теоретичні підходи до проблеми формування лінгвокультурної компетенції у майбутніх вчителів іноземної мови. Обґрунтовано необхідність певних змін у змісті філологічної та методичної підготовки цих спеціалістів.
Description: In the article theoretical approaches to the problem of future foreign language teachers’ linguo-cultural competence forming are viewed. The need of certain changes in the philological training content of these specialists is grounded
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20116
Appears in Collections:Випуск 11 (202)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Solomacha.pdf237,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.