Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/19170
Title: ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ЗАСОБИ В СОЦІООПИТУВАННІ
Other Titles: Психолингвистические средства в социоопросе
Psycho-Linguistic Means in Opinion Poll
Authors: ШЕВЧЕНКО, В. І.
ЯХНО, О. О.
Шевченко, В. И.
Яхно, А. А.
Shevchenko, V.
Yakhno, O.
Keywords: psycho-linguistic scheme
unified NLP-field
verbal formulation of beliefs
motivation
morality
values
predications
electoral behaviour
empathy
psycho-semantic cluster
психолингвистическая схема
«объединенное (унифицированое) поле НЛП»
вербальная формулировка убеждения
стереотип восприятия
мотивация
мораль
ценности
предикация
электоральное поведение
публично позициционировання персона
психосемантический кластер
эмпатийность
социоконкурентность
психолінгвістична схема
«об’єднане (уніфковане) поле НЛП»
вербальне формулювання переконання
стереотипи сприйняття
мотивація
мораль
цінності
предикація
електоральна поведінка
публічно позиціонована персона
психосемантичний кластер
емпатійність
соціоконкурентність
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
Abstract: В статті міститься перша частина оригінального методу соціоопитування, покликаного усунути дефіцит психолінгвістичної та психоемоційної інформації, необхідної для агітаційно-пропагандистських кампаній. Метод також дає змогу розширити традиційний мистецько-«креативний підхід» виготовлення друкованої та аудіо-реклами до рамок науково- мистецького підходу на нейромаркетингових техніках з інструментальним акцентом
Description: The article is devoted to the problems of sociopsychology. It contains the first part of the original method of opinion poll aimed at removing the lack of psycho-linguistic and psycho-emotional information in agitational and propagandistic campaigns. Personal “Moral Code” of a human beings (including so the called “Code of Honour”) is one of the most important factors that influence the electoral desision-making process. Personal moral beliefs are at the spiritual level of “NLP unified field”. These Personal beliefs were represented to respondents as a list of prepared verbal formulations. The respondents were to choose some of these prepared verbal formulations according to their own representations of honour and morality. The article also describes some ways and means of psycholinguistic study of the axiological aspect of beliefs and values taken from the Personal “Moral Code”
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/19170
Appears in Collections:Випуск 2(12) 2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shevch.pdf249,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.